Reputace CrossFitu je v troskách a jeho zakladatel je psancem. Stačil k tomu jeden tweet

26. 6. 2020 | Kristýna Vozková
Greg Glassman vyvinul metodologii CrossFitu a jako CEO stejnojmenné značky z ní pomohl udělat globální fitness fenomén. Nyní odstoupil ze své pozice a značku prodal. Stačil k tomu jeden tweet znevažující #BlackLivesMatter.

O tom, jak vám může jedno nevhodné utvítnutí” definitivně podřezat podnikatelskou větev, ví své nyní již bývalý CEO značky CrossFit, Greg Glassman. CrossFit je speciální tréninkový program kombinující prvky intervalového tréninku, powerliftingu, gymnastiky, kalisteniky a dalších cvičení. V současné době se především pro svou komplexnost a efektivitu těší velké oblibě mezi profesionálními i rekreačními sportovci a po celém světě dosáhl na více než 15 tisíc registrovaných tělocvičen, které mají oprávnění tento typ tréninku provozovat. O čem to všem je, vám může přiblížit i následující video. 

Jen jeden tweet...

Glassman před několika týdny zareagoval na tweet Institute for Health Metrics and Evaluation, ve kterém byl rasismus označován za „problém veřejného zdraví”, rádoby humornou odpovědí „It's FLOYD-19”. Ta však vyvolala nejen na Twitteru prudkou vlnu nevole a spustila řetězec událostí vedoucích až k odstoupení Glassmana z pozice CEO a prodeji společnosti Ericu Rozovi. Ukázalo se totiž, že kromě rasistických projevů byl Glassman nařčen rovněž že sexuálního obtěžování.

Nutno podotknout, že tento nenáviděný tweet byl jen posledním hřebíčkem do Glassmanovy pomyslné rakve.  V USA hnutí Black Lives Matter během posledních týdnů silně rezonuje  a významné osobnosti i značky se doslova předhánějí v truchlení pro George Floyda a vyjadřování nesouhlasu se systémovým rasismem v USA. Ovšem až na bývalého CEO. Ten dle Buzzfeed News  jen pár hodin před osudným tweetem během videokonference s majiteli tělocvičen jeho existenci zpochybnil a vyjádřil  svůj nesouhlas s celým hnutím Black Lives Matter.  Patrně nejostřejší reakci vyvolalo jeho prohlášení: „Velmi pochybuji o tom, že pro Floyda skutečně truchlí. Nemyslím si, že pro něj truchlí v jakékoliv komunitě." Na dotaz majitele posilovny v Mineapolis, proč se značka k celé události oficiálně nevyjádřila, Glassman řekl: „Můžete mi říct, proč bych pro něj měl truchlit? Kromě toho, že je to teď 'věc bílých'? Dejte mi k tomu  jiný důvod.” 

Situaci nezachránila ani jeho následná snaha o obhájení své pozice, při které argumentoval tím, že pro něj skutečnou spravedlnost představuje legální soudní proces, nikoliv trestání policistů a že na událostech spojených s hnutím nic spravedlivého nevidí.  Nutno podotknout, že tuto vcelku logickou argumentaci značně narušil řadou konspiračních teorií o Floydově smrti, které další účastníky videokonference zvedly ze židlí. 

Tentýž den zveřejnila majitelka společnosti Rocket Community Fitness, dříve Rocket CrossFit, Alyssa Royse, soukromou e-mailovou komunikaci s Glassmanem, ve které se ho táže na oficiální vyjádření značky,  a ve které on reaguje obdobným způsobem a značně nevybíravě. 

Když padají činky a partnerství 

Nevhodné propojení jména tragicky zesnulého afroameričana s onemocněním COVID-19 tak bylo spíše poslední kapkou, která však bude mít dalekosáhlé následky nejen pro Glassmana, ale i pro samotnou značku. Ta totiž těží primárně z prodeje licencí na využívání značky CrossFit, které majitele tělocvičny přijdou až na 3 tisíce dolarů ročně, a také z tréninkových kurzů k osvojení metodologie cvičení. 

Podle tabulky sdílené bývalými přidruženými společnostmi CrossFit se přes 300 tělocvičen ve více než 12 zemích světa rozhodlo od značky CrossFit distancovat a každým dnem přibývají další.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články: