Rok 2011 by mohl být ve znamení cílení na minority

30. 11. 2010 | RaTP
Rok 2011 by se pro mnohá marketingová oddělení mohl stát rokem hledání nových segmentů uvnitř českého trhu. Jedněmi z takových segmentů jsou logicky minority. Vietnamci, senioři nebo homosexuálové - to jsou některé z cílových skupin, které po dlouhou dobu stály na okraji zájmu marektingových oddělení.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Rok 2011 by se pro mnohá marketingová oddělení mohl stát rokem hledání nových segmentů uvnitř českého trhu. Jedněmi z nich jsou logicky minority. Vietnamci, senioři nebo homosexuálové - to jsou některé z cílových skupin, které po dlouhou dobu stály na okraji zájmu marektingových oddělení. Přitom každá z nich má výrazná specifika, výrazné potřeby a významnou kupní sílu. V příštím roce by se tak mohly některé z kampaní zaměřit přímo na ně.

Přitom v zahraničí se s podobným přístupem již delší dobu setkáváme. Na homosexuály dlouhodobě míří módní značky v západní Evropě a USA, o seniory je zvýšený zájem v tradičních oblastech cestování, turistiky, pojišťovnictví a pochopitelně zdravotnictví. V případě vietnamské komunity, která je specifická zejména pro Českou republiku, pak půjde spíše o to, aby se promo přizpůsobilo jak jazyku, tak mentalitě.

"Ve vnímání minorit marketingovými odděleními společností lze nalézt určitý posun," míní marketingový odborník Petr Kučera. "Tyto segmenty začínají pomalu ale jistě zkoumat. Jsme svědky zvýšeného zájmu o pracovníky, ovládající vietnamštinu, respektive pracovníky přímo z této komunity. Vietnamsky orientované mixy by tak brzy mohly dostihnout ty seniorské, které u nás mají již několikaletou tradici." Podle Kučery bude rok 2011 rozhodující - pokud se firmy nebudou bát zainvestovat do výše zmiňovaných segmentů, dá se očekávat, že v následujících letech se bude s minoritami operovat poměrně běžně.

V opačném případě se dá očekávat, že zůstanou opět na delší dobu na okraji zájmu.

V České republice se v současnosti nachází přes tři miliony seniorů. Vientamskou komunitu tvoří odhadovaných 70 tisíc osob. S ohledem na procentuélní odhad by se v ČR mohlo nacházet přibližně 419 tisíc homosexuálů.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.