Seriálový fenomén Squid Game mění trendy na sociálních sítích i chutě uživatelů

13. 10. 2021 | Barbora Vičarová
Asi nikdo, kdo se v posledních týdnech pohybuje na sociálních sítích, nemohl přehlédnout humbuk kolem nového seriálu z dílny Netflixu. Devítidílná série ovládla trendy i chuťové preference uživatelů a na reference k seriálu narazíte nyní doslova na každém rohu.

Úspěch jihokorejského seriálu po celém světě asi očekával opravdu málokdo. Scenárista Hwang Dong-hyuk se snažil námět na devítidílné drama udat televizním stanicím 10 let a byl opakovaně odmítán pro příliš groteskní a nerealistickou zápletku. Poté, co dlouhodobě živořil bez práce a v jednu chvíli musel dokonce prodat svůj laptop, aby měl na své životní výdaje, se nyní jeho seriál stal prvním jihokorejským dílem, které se objevuje v top doporučení na Netflixu. A seriálem nyní žije celý svět. 

Celý seriál Squid Game, neboli v českém překladu Hra na oliheň, se točí kolem zvláštní hry o přežití, ve které soutěží zadlužení občané o obrovský balík peněz. Ti, co jsou vyřazeni, zemřou.Jejich boj na život a na smrt rozhodují klasické korejské dětské hry, ve kterých soutěžící soupeří. Jednou z her je vyškrabávání obrazce z jakési karamelové placičky, která je v anglosaském světě známá jako dalgona candy. Speciální směs cukru a jedlé sody, která se po uvaření nechá ztvrdnout, donedávna znaly hlavně asijské děti, nyní je však díky seriálu celosvětovým fenoménem. 

Režisér a producent Squid Game Hwang Dong-hyuk se nechal slyšet:

„S produkčním týmem jsme vtipkovali, že vyvoláme dalgonské šílenství, podobně jako seriál Netflixu Kingdom proslavil tradiční korejský klobouk, ale jsem sám v šoku, že se to opravdu podařilo.” 

Virální úspěch dalgona candy je opravdu šokující, receptů na sladkou pochutinu je celý YouTube či TikTok a uživatelé sociálních sítí se sami vyzývají v dětských hrách, které byly použity ve scénáři seriálu. 

Vznikla třeba už i herní aplikace, kde můžete ve vyškrabávání soutěžit digitálně na telefonu či tabletu. Na trend rychle naskočil i TikTok sám a vytvořil speciální AR effect, kde symboly vyškrabujete s pomocí vašeho nosu. Tzv. “toffee effect” má nyní 53,3 tisíc videí a číslo neustále narůstá. 

@dalgonacandy_game

##squidgame

♬ Chop Chop Slide - Insane Clown Posse

A sladká pochutina není to jediné, co díky Squid Game začalo trendovat. Roste například zájem o bílé cvičky, které mají soutěžící na nohou – značce Vans, které podobné nazouvací boty vyrábí, vzrostly prodeje tohoto typu bot od začátku seriálu o ⁠7,800% a prodeje bílých nazouváku vzrostly o 97%. Ve vyhledávačích také extrémně narostly dotazy na zelené soutěžní teplákovky nebo na halloweenské kostýmy ve stylu červených obleků pro hlídače. 

A není to poprvé, co populární seriál Netflixu hýbe s prodeji věcí, které se v něm vyskytují. Podobnou vlnu popularity vzedmula i série Queen’s Gambit ( o nadané hráčce šachu Elizabeth Harmon. Díky ní raketově vzrostl zájem o šachové sady, knihy s pravidly šachu nebo o herní aplikace, které vám umožní stát se šachovým specialistou. To vše se stalo dárkovým hitem pro loňské Vánoce, ale šachové prodeje nepolevují doteď. Hra na Oliheň má výhodu v tom, že má větší potenciál pro merch. Už nyní je přitom jasné, že si ho budou moci koupit Američané v retailové síti Walmart. A to pravděpodobně včetně ikonické zelené teplákovky. 

Tip redakce: 

Vypadalo to jako let do Madridu na slavnostní uvedení nové série kultovního seriálu. Byl z toho „letecký únos“. Netflix unesl problémové fanoušky série Papírový dům, aby nemohli šířit spoilery.

 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: