Seznam.cz meziročně navýšil tržby o téměř 9 % na 4,48 miliardy korun

25. 6. 2019 | Petr Michl
Seznam.cz není příliš o vyhledávání, ale na jiných frontách se mu prostě daří. V obsahové síti Sklik se mu podařilo meziročně navýšit zisk o 25 %, v RTB dokonce o 45 %. Velký obsahový rozmach zažily Seznam Zprávy i Televize Seznam.



České internetové jedničce se daří. V roce 2018 navýšila meziročně tržby o 8,8 % na 4,48 miliardy korun a vykázala EBIT ve výši 1,6 miliardy korun. Nejvíce se na nárůstu tržeb podílely příjmy z reklamy v obsahové síti Sklik.

„Seznam.cz má za sebou mimořádně úspěšný rok. Soustředili jsme se během něj na masivní investice do reklamních systémů i technologických platforem pro distribuci obsahu třetích stran. I tak se nám podařilo udržet profitabilitu okolo 36 % a s tím jsme velmi spokojeni,“ komentuje Pavel Zima, co-CEO společnosti Seznam.cz, a dodává, že firma postavená čistě na domácím kapitálu danící své příjmy výlučně v České republice s minimální vazbou na veřejné rozpočty a dotační programy dokáže úspěšně konkurovat globálním digitálním obrům.

Na reklamních systémech realizovala firma v roce 2018 přes dvacet projektů, díky čemuž se jí v obsahové síti Sklik podařilo meziročně navýšit zisk o 25 %, v RTB dokonce o 45 %. O desítky procent se meziročně zvýšily i příjmy z inzerce v rámci distribuce obsahu třetích stran na domovské stránce.

Seznam.cz oproti roku 2017 rostl i v segmentu mobilní reklamy, a to zejména díky novým premium square formátům. Trendy nastavené v reklamě v roce 2018 budou pak podle Zimy pokračovat i letos – bude se prodávat stále více programaticky a ukazuje se, že na vzestupu je i nativní reklama.


Logo Televize Seznam. Ta je nyní i brandem, pod kterým naleznete online videa původně náležicí pod Stream.cz.

V roce 2018 spustil Seznam.cz vlastní celoplošnou terestricky vysílanou televizní stanici a vstoupil nákupem rádií Expres FM a Classic Praha na rozhlasový trh. „V letošním roce budeme pokračovat ve vývoji produktů s vysokou přidanou hodnotou pro české uživatele i lokální inzerenty s velkým důrazem na domovskou stránku, Vyhledávání, Email a Mapy. Budeme nadále rozvíjet obsahová partnerství, stejně tak budeme pokračovat v produkci a dalším rozvoji vlastního, kvalitního a nezávislého obsahu,“ představuje Zima plány na následující měsíce.

V loňském roce pokračovalo nabobtnávání feedu na homepage Seznam.cz, kde nejsou od roku 2017 zastoupená jen média spojená vlastnicky se Seznamem, ale i ta, která jsou ochotná spojit svůj obsah se Sklik reklamou. Pokračovalo i rozrůstání obsahového záběru Seznam Zpráv, které jsou aktuálně nejnavštěvovanějším zpravodajským portálem.  

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.