Skypicker zvýšil tržby o 1 500 procent, zaměstnal stovky nových lidí

1. 4. 2016 | redakce
Tomu říkáme startupová pohádka.

Vyhledávač levných letů Skypicker.com dosáhl v roce 2015 obratu více než 2,2 miliardy korun. Oproti loňskému roku tak zvýšil své tržby o 1 500 procent. Čistý zisk společnosti činil necelých 40 milionů korun. Brněnský start-up se tak zařadil k největším tuzemským prodejcům letenek, celkem jich v roce 2015 celosvětově prodal přes 1,7 miliónu.

Rok 2015 byl pro nás zlomový. Nejenže jsme vyrostli o stovky procent v obratu i v počtu zaměstnanců, ale podařilo se nám také navázat spolupráci s předními hráči na světovém trhu tak, abychom si zajistili růst i v roce 2016. Jedná se hlavně o spolupráci s jedničkou mezi vyhledávači na americkém trhu Kayak a společností Amadeus, díky které rozšíříme naši databázi letů o tisíce nových leteckých spojení po celém světě,” uvedl spoluzakladatel a autor myšlenky Skypickeru Oliver Dlouhý.

Přelomový rok 2015 znamenal pro Skypicker růst o stovky procent nejen v obratu, ale také v počtu zaměstnanců. Zatímco rok 2015 začínal Skypicker s třiceti lidmi, na konci prosince pro něj již pracovalo více než 330 zaměstnanců. Celkově Skypicker v roce 2015 zaměstnal 308 nových lidí.

Začátkem roku 2015 jsme měli měsíční obrat něco málo přes milion eur. Dneska stejných čísel dosahujeme za den. Pokud udržíme podobný vývoj na rychle rostoucích trzích Asie, Pacifiku a Severní Ameriky, na konci letošního roku bychom mohli dosahovat obratu dvou milionů eur za den,” uvedla provozní ředitelka Skypickeru Lucie Brešová.

Nejvýrazněji Skypicker posílil v regionech jihovýchodní Asie, kde meziroční růst dosahoval několika tisíců procent. „Asijské trhy se rozvíjejí velice dynamicky, z roku na rok zaznamenaly skokový nárůst nejen v počtu odbavených cestujících, ale také v nabídce možných kombinací letů. V regionu APAC (Asie-Pacific, pozn. red.) jsme tak posílili počtem letů i nových aerolinek, abychom dokázali držet krok s poptávkou trhu,” vysvětlil Dlouhý.

Klíčovými trhy Skypickeru však nadále zůstávají anglicky mluvící země – Austrálie, Velká Británie a USA, jejichž podíl v roce 2015 představoval více než 27 % všech příjmů brněnské technologické firmy. Dalším důležitým regionem je Skandinávie, která si připsala pětinový podíl z celkového obratu. Čeští zákazníci pak tvořili pouze jedno procento z obratu Skypickeru.

Štítky dokumentu: Startup
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.