Snapchat spouští funkci Discover. Stává se nově i mediálním kanálem

2. 2. 2015 |



Přilákat co největší masu uživatelů jako úkol číslo 1. Až jich bude dost, zpoplatní se některé funkce, nebo se uživatelé vystaví reklamě. Tento recept pro ekonomickou udržitelnost ve světě sociálních médiích jste rozhodně neslyšeli poprvé. Nyní se po stejných stopách vydává i mobilní aplikace Snapchat. Děje se tak ve chvíli, kdy Snapchat používá téměř pětina (18 %) amerických uživatelů sociálních médií a kdy jeho počet měsíčně aktivních uživatelů přesahuje 100 milionů.

Snapchat měl být původně jakousi platformou odpočinku od tradičních sociálních médií. Místo, kde mohou být uživatelé sami sebou beze strachu, že je budou soudit lidé mimo okruh jimi zvolených nejbližších přátel. Ostatně konkrétním lidem zaslaný obsah zmizí maximálně do 10 vteřin, a tak se člověk nemusí zdánlivě držet zpátky. Není náhodou, že se stal Snapchat nekorunovaným králem sextingu, tedy zpráv se sexuálním obsahem. Nyní ovšem opouští nadobro pouhou kategorii „messenger", k mnohdy lechtivým zprávám přibývají s funkcí Discover i tipy na mediální obsah a k tomu samozřejmě i reklamy.

Mezi mediálními partnery nemají patřit žádní nazdárci. Svůj obsah by měly skrze Snapchat propagovat například média jako CNN, ESPN, Vice či BuzzFeed. Způsob nabízení obsahu by měl být jiný, než jak je obvyklé u konkurence. „Sociální média nám říkají co číst na základě toho, co je nejnovější nebo nejpopulárnější. My to vidíme jinak. V určování toho, co je důležité, spoléháme na redaktory a umělce, nikoliv na kliky a sdílení... Vytvořili jsme technologii, která slouží umění: každé vydání obsahuje snímky přes celou obrazovku a videa, úžasné layouty pro dlouhé články a skvělé reklamní možnosti," uvádí blog Snapchatu představující Discover.   


Video představující funkci Discover


Discover přináší nové reklamní příležitosti

Značky si mohou v Discover části aplikace zakoupit reklamu, která se bude objevovat mezi jednotlivými doporučeními - zhruba po každých 3 nebo 4 swipe gestech. Dle Techcrunch není zážitek nijak zlý, připomíná to situaci, kdy si prohlížíte papírový časopis a jednou za čas narazíte na stránku s reklamou.

Snapchat ve své původní podobě mnoho příležitostí pro monetizaci nenabízel. Cílení v rámci messenger aplikace, kde se zprávy mažou a o uživatelích nevíte téměř nic o jejich zájmech - nemluvě o nákupním záměru, je zkrátka ze své podstaty poměrně obtížné. Jako první vlaštovku vyzkoušela reklamu loni v říjnu filmová společnost Universal Pictures se zasláním krátkého traileru na horor Ouija na všechny uživatele v USA. A prý by byla s celkovým zásahem mladého publika spokojena.


První reklama na Snapchatu. „Kobercový nálet" mobilnímu prostředí přizpůsobeným trailerem hororu Ouija na všechny americké uživatele aplikace.

Je ale zřejmé, že většina inzerentů chce lepší možnosti cílení. Reklamy v rámci služby Discover jsou na tom o něco lépe. Se zmíněnými reklamami v tištěných časopisech mají společné to, že jde cílit na čtenáře konkrétních médiích. Snapchat navíc nabízí oproti papírové klasice k dobru lokalizaci uživatele.

Snapchat obojživelníkem

Kořeny mobilní aplikace jsme již objasnili. Mimo toho, že se nyní stal Snapchat mediálním kanálem, již dříve přidal možnost posílat své zprávy širšímu publiku, a budovat si tak jakousi popularitu a followery. Unikátní funkcí Snapchatu v porovnání s konkurencí je také schopnost poslat přes něj jednoduše peníze přátelům - funkce, jež se hodí například při vyrovnání společně zaplaceného účtu v restauraci.


Ukázka obrazovky s médii nabízející svůj obsah přes funkci Discover

Discover se může stát populárním mobilním mediálním kanálem. Něčím, kam uživatelé chodí každý den, ne pouze, když chtějí poslat kamarádům zprávu, která brzy zmizí. Kroky Snapchatu tímto směrem jsou tak jen logické. Na druhou stranu by neměl nikdy zapomenout na to, že největší porce jeho uživatelské báze byla přilákána na mobilní aplikaci, která nabízela něco úplně jiného než jiná sociální média. Přibližovat se jim a prodávat jim „nové já" aplikace tak v sobě vždy nese riziko, že s unikátností odejde i zájem uživatelů.

Zdroj: Techcrunch, DigiDay, PRdaily

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.