Sociální média jako zdroje informací získávají na důvěře

25. 1. 2012 | Bednářová Daniela
Sociální média zaznamenala nárůst v oblasti důvěryhodnosti informací o společnostech, stále však zaostávají za tradičními médii.

Tradiční média, webové stránky společností, sociální média a jiné online zdroje považuje za důvěryhodný zdroj informací o jednotlivých společnostech více lidí než loni. Nejmarkantnější nárůst v důvěře zaznamenala právě sociální média. Důvěru v informace, které o společnostech poskytují, má o 75 % více lidí než tomu bylo v roce 2011. Data pochází z výzkumu 2012 Edelman Trust Barometer.

Společnost Edelman již dvanáctým rokem zkoumá důvěru v média, vládu, obchodníky i nevládní organizace. Jediná oblast, která v letošním průzkumu zaznamenala nárůst, byla oblast médií. Všechny ostatní zaznamenaly ztrátu.

Média byla prozkoumána i zblízka a byla rozdělena na čtyři zmíněné podskupiny. Nárůst oproti předcházejícímu roku u sociálních médií je sice výrazný, ale z celkového hlediska si až tak dobře nevedou. Mezi tradičními médii, webovými stránkami společností a ostatními online zdroji se umístila s 14% důvěryhodností na posledním místě. Z této čtveřice vzešla vítězně, stejně jako loni, tradiční média s 32 %.

Jedna z otázek z mediální oblasti zjišťovala, kolikrát potřebují respondenti slyšet nějakou informaci, aby ji začali považovat za pravdivou. Více jak polovina dotázaných odpověděla, že 3-5x.

Výzkumu se zúčastnilo více jak 30 000 lidí z 25 různých zemí. Jednalo se o vysokoškolsky vzdělané lidi ve věku 25-64 let, s vyšším příjmem a aktivním zájmem o mediální informace. Celou studii si můžete prohlédnout na serveru SlideShare.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: