Sociální rozměr letošních olympijských her

13. 8. 2012 | Bednářová Daniela
O olympiádě v Pekingu se mluvilo jako o nejpůsobivějších hrách. Jedním z nejčastějších přízvisek letošních her v Londýně je "sociální".

Právě skončená olympiáda měla vskutku sociální rozměr. Skvěle to dokazuje srovnání s předchozími olympijskými hrami. Jen během prvního olympijského dne poslali fanoušci sportu více tweetů než za celých 17 dní, po které probíhala olympiáda v Pekingu. Ve srovnání se zimními olympijskými hrami ve Vancouveru z roku 2010 během prvního víkendu bylo na sociální síti použito slovo olympiáda 10 krát častěji - celkem 3 500 000 krát.
Díky nevhodným tweetům jelo i několik sportovců domů a stal se také jednou z ústředních platforem, na které vyjadřovali olympionici své rozhořčení nad reklamním zákonem s názvem Rule 40.

 

 

Na Instagramu uživatelé nasdíleli přímo z olympiády více než 100 000 fotografií. Atleti ukázovali svým fanouškům zákulisí her, návštěvníci se chlubili svým kamarádům a novináři rozšiřovali počet kanálů, přes které mohou informovat okolní svět.
S hashtagem #olympics bylo postováno na 650 000 fotografií, dalších 263 000 s hastagem #london2012. A nejlepší olympionik všech dob Michael Phelps je s hashtagem #michaelphelps na Instagramu na 27 000 fotkách.

Zdroj: breakingnews.com

 

Další hvězda londýnské olympiády Usain Bolt se v průběhu druhého týdne olympijského zápolení dostal do čela tabulky mediálního buzzu. Jeho jméno se objevilo v téměř půl milionu konverzací na sociálních sítích.

Zdroj: Emmanuel Lubrani

 

Českým olympionikům se letos vedlo mimořádně dobře. Nádherných (deset) medailí doplnilo několik výstřelků, kterými se česká výprava měla více zvýraznit. Klikující doubledecker Davida Černého před Českým domem se dostal do zahraničních médií stejně jako gumáky a deštníky z olympijské kolekce.

Zdroj: CT4sport

 

Sociální rozměr olympiády neopomíjela ani Česká televize. V komunitní fanouškovské sekci Žijeme olympiádou se sbíhaly facebookové a twitterové diskuze diváků o sportovcích. Také komentátoři byli na Twitteru aktivní. ČT připravila i wordcloudy - vizuální vyjádření témat, o nichž se v daný den fanoušci na sociálních sítích nejvíce baví. A také několik dalších grafů, například Facebook like graf, kde se ukazuje, jak se projevuje účast českých olympioniků na jejich oficiálních profilech na Facebooku. Nárůst osob, kterým se líbí profil sportovce za jeden den.

Komu se olympiáda v Londýně moc nevyvedla, je americká televizní stanice NBC. Ta si svým rozhodnutím vysílat zahajovací ceremoniál a některé významné závody ze záznamu vysloužila vlnu kritiky. Kvůli reklamním spotům totiž exkluzivní vlastník práv pro vysílání olympiády ve Spojených státech přesunul vysílání do pozdějších časů. Například finále mužského běhu na 100 metrů také vysílala ze záznamu. Pod hastagem #NBCFail schytala NBC pěknou řádku nesouhlasných vyjádření. Ironický účet @NBCDelayed utahující si z opožděného informování NBC během 14 dnů nasbíral přes 30 000 followerů. Živě vysílala alespoň nedělní ceremoniál, kterým olympijské hry v Londýně skončily. Na jednu stranu se ale chování americké vysílací stanice dá pochopit - za exkluzivní vysílací práva z dalších her až do roku 2020 NBC zaplatila 4,38 miliardy dolarů.

 

Zdroje: www.mashable.com, www.techcrunch.com, www.ceskatelevize.cz 

Štítky dokumentu: Facebook Google Instagram Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: