Sociální sítě ohrožují pracovní klid v době volna

31. 5. 2010 | KAM
Nadcházející léto a doba dovolených pravděpodobně poukáže na další z problematických aspektů sociálních sítí. Stále větší zahušťování sociálních vazeb, které nás propojilo nejen se členy naší rodiny, ale i se spolupracovníky a přímými nadřízenými, by podle prohlášení některých specialistů mohlo ukázat svoji odvrácenou tvář.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Nadcházející léto a doba dovolených pravděpodobně poukáže na další z problematických aspektů sociálních sítí. Stále větší zahušťování sociálních vazeb, které nás propojilo nejen se členy naší rodiny, ale i se spolupracovníky a přímými nadřízenými, by podle prohlášení některých specialistů mohlo ukázat svoji odvrácenou tvář.
Podle několika britských a amerických průzkumů se totiž rozmáhá fenomén still-online pracovníků - tedy těch, kteří jsou nuceni řešit pracovní problémy i v době svých dovolených.

"Mnohdy se stačí pouze připojit na internet a už s námi komunikují partneři z business života," uvádí se například v anotaci průzkumu společnosti InterCall, který se zabýval konektivitou britských pracovníků. "E-maily, instant messengery a nyní nově i sociální sítě, to jsou komunikační kanály, které se v současnosti stávají synonymem pro výraz být online." Jakmile se zaměstnanec v době svého volna připojí, může být kontaktován kterýmkoli ze svých kolegů a požádán o vyřešení byť drobného pracovního problému. A lidé nemají často sílu odmítnout - strach ze ztráty práce je příliš veliký.

Někteří na dovolenou odjíždějí již s vědomím, že musí být v případě nutnosti k sehnání. Sociální sítě tak průkazně přispívají k pomalejšímu odbourávání pracovního stresu a k rychlejšímu nástupu syndromu vyhoření.

Fenomén still-online pracovníků se logicky nejvíce rozmáhá především v cílové skupině 18 - 30 let, překvapivě se nevyhýbá ani pracovníkům mezi 30 - 39 lety. Zcela se naopak vyhýbá pracovníkům od šedesáti let výš. Podle specialistů je jediným řešením jasné deklarování "odstřižení" od online světa v době své dovolené a svědomité dodržování této zásady.

Štítky dokumentu: Online PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: