Společnost LEGO odstraní ze svých hraček genderové předsudky na základě výsledků průzkumu mezi dětmi

12. 10. 2021 | Beáta Vaňková
Společnost LEGO oznámila, že bude pracovat na odstranění genderových stereotypů ze svých hraček. Učinila tak poté, co jí zadaný globální průzkum odhalil, že přístup ke hře a budoucí kariéře u dívek a kluků je stále nerovný a omezující.

Nový průzkum, který si nechala vypracovat společnost LEGO, ukazuje, že dívky se dnes cítí stále sebevědoměji a zapojují se do všech typů her a tvůrčích činností. S přibývajícím věkem je ale stále brzdí zakořeněné genderové stereotypy společnosti. Výzkum provedl Geena Davis Institute k příležitosti Mezinárodního dne dívek, který vyhlásila OSN, a k zahájení nové kampaně LEGO® Ready for Girls", která oslavuje dívky, jež přetvářejí svět prostřednictvím kreativního řešení problémů.

Průzkumu se zúčastnilo téměř 7 tisíc rodičů a dětí ve věku 6 až 14 let v Číně, České republice, Japonsku, Polsku, Rusku, Velké Británii a USA. Zdůrazňuje, že je třeba, aby společnost přebudovala své vnímání, činy a slova a podpořila tak kreativitu všech dětí.

Výzkumníci zjistili, že zatímco dívky jsou stále sebevědomější a mají zájem zapojit se do široké škály činností, u chlapců tomu tak není. 71 % dotázaných chlapců, se obávalo, že se jim budou děti posmívat, pokud si budou hrát s „dívčími hračkami" a tuto obavu sdíleli i jejich rodiče. 82 % dívek věří, že je v pořádku, když dívky hrají fotbal a chlapci cvičí balet.

„Rodiče se obávají, že se jejich synové stanou terčem posměchu, za to, že si hrají s hračkami určenými pro dívky. Je to ale také tím, že chování spojené s muži je ve společnosti více ceněné. Dokud společnost neuzná, že chování a činnosti typicky spojované se ženami jsou stejně hodnotné nebo důležité, budou rodiče a děti tyto předsudky dále přijímat." uvedla Madeline Di Nonno, výkonná ředitelka Geena Davis Institute, která provedla výzkum.

I přes pokrok, kterého bylo dosaženo v tom, že dívky odbourávají předsudky již v raném věku, zůstávají podle tohoto výzkumu obecné postoje týkající se hry a tvůrčí kariéry nerovné a omezující.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.