Start-up LidskáSíla.cz chce v Česku změnit trh se službami pro domácnost. Začíná s úklidem

15. 9. 2015 | redakce
Změnit trh úklidu domácnosti - to je první cíl startupu LidskáSíla. Dalším krokem mám být dostat aspekty jako transparentnost, důvěra, kvalita, rychlost, jednoduchost i do poskytování služeb instalatérů a hodinových manželů.

Objednat si domácí hospodyni na úklid jednoduše jen na pár kliknutí? To a mnoho dalšího nabízí nová online služba LidskáSíla, která se ze začátku zabývá online zprostředkováním úklidu domácností. Založil ji Robert Vojáček, mladý podnikatel, který byl ve vedení úspěšné taxislužby Liftago, společně se svojí přítelkyní Michaelou Somolovou (semifinalistkou České Miss 2011) a Šimonem Podlipským.

„Měníme trh úklidu domácnosti, který je špatný snad ve všech ohledech (transparentnost, důvěra, kvalita, rychlost, jednoduchost), na službu 21. století, která bude dostupná většině domácností,“ uvádí zakladatel LidskéSíly Robert Vojáček. Stačí jen sednout k počítači, za pár měsíců bude stačit jen mobil, a pětkrát kliknout, zadat platební kartu a další den domů přijede vyškolená a profesionální dáma na úklid.

Služba LidskáSíla začala vznikat počátkem letošního roku a první testovací provoz tvůrci zkoušeli v květnu. Naživo běží od 1. června. Důvodem založení byla Vojáčkova špatná zkušenost s úklidovými agenturami, což jej přivedlo k nápadu založit vlastní podnikání a spustit web s názvem LidskáSíla.cz, přes který lze v současnosti objednat domácí hospodyni na úklid. Jak sám Robert Vojáček říká, uvedli do provozu „platformu důvěry“. Službu, která nabízí nižší ceny než konkurence a vyšší rychlost i profesionalitu. Chtějí ji zpřístupnit všem lidem. Aktuálně se pohybují ceny za základní pravidelný úklid zhruba na 560 Kč (140 Kč za hodinu). Objednat si lze dodatečné služby za příplatek nebo úklid jednorázový. V současnosti má desítky dam připravených na úklid. Počítá se s nabídkou několika stovek po celé České republice a do dvou let s dostupností až 2000 profesionálů.


Zleva investor do startupu Tomáš Čupr, Robert Vojáček, Šimon Podlipský a Michaela Somolová.

Nápad založit start-up na domácí práce a další služby prý přišel, když Vojáčkova přítelkyně a pozdější druhá spoluzakladatelka firmy Michaela Somolová odjela do ciziny a na něj zbyla péče o domácnost. „Bylo to v době, kdy přítelkyně Míša odjela do USA. Byl jsem odkázaný sám na sebe a po vyzkoušení několika dam na úklid a firem jsem si uvědomil, v jaké situaci jsme v Česku. Nenašel jsem agenturu, které bych mohl důvěřovat,“ uvádí první impulsy vedoucí k vzniku zakladatel Robert Vojáček. V cizině podle něj existovaly podobné služby, a tak začal o LidskéSíle uvažovat. Přítelkyně Michaela Somolová byla přitom vždy velmi manažersky a lidsky nadaná, takže věděl, že ihned, jak se z Ameriky vrátí, mohou se do projektu naplno vrhnout.

„Pokud se v páru opravdu milujete a nemáte vztah založený na smlouvě, jako to měl Albert Einstein, je to výhoda. Máte po ruce parťáka, kterému můžete stoprocentně věřit a nejste na věci sami, takže máte daleko méně stresu,“  vyjmenovává výhody společné práce Vojáček a s lehkou nadsázkou doplňuje: „Navíc si práci více užíváte, jelikož doma nemáte partnera, který vám říká: ‚Pracuj méně a udělej si na mě čas.“ Role mají v týmu rozdělené jasně: Robert Vojáček společnost vede a má poslední slovo, když je třeba. Michaela má na starosti celý provoz.

 

Stav trhu v ČR a co chce LidskáSíla.cz změnit?

LidskáSíla.cz si neklade za cíl změnit jen trh úklidu. „U nás je obecně problém s kvalitou služeb od jednotlivců – počínaje dámami na úklid, řemeslníky, fitness trenéry a dalšími a hlavně pro‑zákaznickým servisem,“  míní Michaela Somolová, která vede provoz a dává projektu lidskost s tím, že například většina dam na uklízení bere hodinovou sazbu 65–85 korun a svou práci bohužel mnohdy nemají rády kvůli pracovnímu prostředí a kultuře. Velkou část z nich zastupují mladé ženy, které nemají v úklidu praxi, školení, řada z nich je ze zahraničí a neumí česky. Samotné úklidové firmy mají pochmurné weby. Není jasné, kolik zaplatíte, kdy k vám člověk na úklid přijde, a nejsou příliš transparentní. Pokud si zákazník objedná službu od tradiční úklidové firmy, dost často jej čeká přednáška o tom, co pracovník uklidit nesmí, podpis smlouvy a poté komunikace s nepříjemnými lidmi a následná nespolehlivost a v delším horizontu i střídání dam. Jako zákazník člověk nemá šanci z internetu poznat, která úklidová firma je dobrá. To platí i v případě, kdy si lidé hledají dámu sami.

LidskáSíla tak neřeší pouze jeden problém, ale celou skupinu: Objednáte si úklid hned na další den, přijde vyškolená dáma na úklid, která ví, co má dělat, z profesionálního školení a pravidelných setkání s trenérem na skutečných úklidech.

Samy dámy berou 110 korun (cca 80 % z ceny účtované za služby zákazníkovi) na hodinu a mají podporu v kolektivu. Vědí, jak mají komunikovat a na co se zeptat. Po úklidu se samy ohodnotí, projdou „checklist“ aby na nic nezapomněly, a ještě zákazníkům nechají v bytě papírek, kde je napsané, které přípravky pro péči o domácnost je třeba dokoupit. „V LidskéSíle jsem velmi spokojená, mohu pracovat dle svých časových možností. Spolupráce s vedením je na úrovni obrovského uznání za vykonané práce, nechybí ani poděkování za dobře odvedenou práci a toho si v dnešní době nutno považovat. Finanční ohodnocení je také velice slušné  a nechybí ani odměna za práci navíc,“ říká například jedna z dam na uklízení, Vojtěška Lindovská.

 

Plány do budoucna?

LidskáSíla.cz zatím funguje v Praze a plánuje expanzi do dalších měst. Pár týdnů po svém spuštění již služba evidovala stovky objednávek. Do dvou let je cílem dosáhnout 100 tisíc hodin úklidu po celém Česku společně s doplněním dalších služeb, které jsou v domácnostech žádané. V horizontu roku chtějí zakladatelé přijít minimálně s třemi službami a expandovat z hlavního města do celé republiky. K úklidu domácností přibude s největší pravděpodobností: hodinový manžel a instalatérské služby. Zároveň chtějí do roka přesvědčit veřejnost o tom, jaký je rozdíl mezi pouhým poskytovatelem služby a profesionálem. Brzy chystají i mobilní aplikaci.

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: