Stavební firmy na tom budou špatně. Selhává i jejich marketing.

4. 3. 2010 | RaTP
Situace ve stavebnictví se bude i nadále zhoršovat. Tedy alespoň podle varování Svazu podnikatelů ve stavebnictví. K výraznému poklesu výstavby bytů a administrativních budov se totiž připojily i klesající objemy zakázek na výstavbu například inženýrských sítí. Realizované projekty jsou i nadále méně výdělenčné, než se v původních projektech předpokládalo.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Situace ve stavebnictví se bude i nadále zhoršovat. Tedy alespoň podle varování Svazu podnikatelů ve stavebnictví. K výraznému poklesu výstavby bytů a administrativních budov se totiž připojily i klesající objemy zakázek na výstavbu například inženýrských sítí. Realizované projekty jsou i nadále méně výdělenčné, než se v původních projektech předpokládalo. S trochou nadsázky se dá říci, že projekt je úspěšný ve chvíli, kdy za sebou nezanechá červená čísla. Marže jsou na histrorickém minimu.
"Bohužel se nejedná o pokle, který by byl schopen vyřešit chytře naplánovaný marketing," shodují se odborníci. Zejména nástroje pro podporu prodeje již nemají příliš manipulačního prostoru. Podle odborníků navíc v současné době neuspějí ani projekty s výraznou přidanou hodnotou. Jednou z cest by tak mohlo být přijetí zahraničního modelu "domu s příběhem" - tedy útočením na poslední baštu zákazníka, emoce anebo nabízením dlouhodobých výrazných výhod, které by byly splaceny ve chvíli, kdy se začne blýskat na lepší časy. Avšak i v tomto případě s nejistým výsledkem.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.