Studie: banky a spořitelny v prvním pololetí roku 2015 přidaly v reklamní komunikaci

29. 7. 2015 | redakce
Oproti minulému prvnímu pololeté banky přitvrzují ve své marketingové komunikaci. Například více než dvojnásobnou hodnotu reklamního prostoru napříč mediatypy využila ve srovnání s předchozím rokem ČSOB, Sberbank CZ svůj reklamní rozpočet dokonce ztrojnásobila.

Podle aktuálních dat monitoringu reklamy AIS společnosti Nielsen Admosphere se v prvním pololetí v kategorii Bankovní a spořitelní služby zvýšila ceníková hodnota reklamního prostoru o pětinu. Hlavní vliv na změnu měla televize, která meziročně vzrostla o 393 milionů korun. Tři ze čtyř dotázaných jsou přitom se stávající bankou víceméně spokojeni.

Oproti prvnímu pololetí loňského roku vzrostla ceníková cena reklamního prostoru o 19,32 %. „Hybatelem nárůstu byla především televize, jejíž ceníková hodnota meziročně vzrostla z 1,24 na 1,67 milliardy korun, tedy o více než třetinu. Žebříčku zadavatelů vévodí Česká spořitelna, která oproti roku 2014 navýšila hrubé reklamní investice do televize o 90 milionů korun,“ uvádí obchodní ředitel Nielsen Admosphere Tomáš Hynčica. Za druhou Komerční bankou se na třetím místě umístila Equa bank, která meziročně navýšila svůj ceníkový televizní rozpočet o 70 milionů korun.

Více než dvojnásobnou hodnotu reklamního prostoru napříč mediatypy využila ve srovnání s předchozím rokem Československá obchodní banka, Sberbank CZ svůj reklamní rozpočet dokonce ztrojnásobila.

Z výzkumu provedeného společností Nielsen Admosphere na reprezentativní internetové populaci 15+ plyne, že nabídky bankovních produktů a služeb sleduje více než polovina dotázaných (14 % uvedlo, že je určitě sleduje, 45 % spíše sleduje). Třetina uvedla, že se o nabídky spíše nezajímá, 7 % je pak s určitostí nesleduje.

Stejný průzkum ukázal, že 28,5 %  dotázaných uvažuje o změně nebo souběžném využívání další banky. „Tradičně uváděným důvodem je nespokojenost s výší bankovních poplatků, kterou deklaruje většina dotázaných respondentů. Významnou pohnutkou je ale i nabídka jiného finančního ústavu oslovující třetinu klientů náchylných k přechodu, což se odráží i v potřebě získat co možná nejvýhodnější úročení,“ dodává Tomáš Hynčica.

 

 Zdroj: Nielsen Admosphere

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.