Studie: Většina příspěvků na Facebooku mluví jazykem páťáků na základní škole

17. 6. 2014 | Petr Michl

Spotřebitelé mají dnes díky dostupnosti informací větší sílu než kdykoliv předtím. Díky recenzím, online diskuzím a paměti Googlu na negativní zkušenosti s firmami nejde lidi již tak jednoduše opít reklamním rohlíkem. Jak značky k těmto super zákazníkům dneška hovoří? Podle studie Track Maven k nim promlouvají na Facebooku jako k žákům prvního stupně základní školy.

Čím kratší a jednodušší, tím lepší. Opravdu?

Společnost Track Maven analyzovala přes 1,5 milionu příspěvků od 5 804 stránek na Facebooku, které měly alespoň tisíc fanoušků. Podrobila je také tzv. Flesch-Kincaidovu testu čitelnosti, který hodnotí obtížnost textu. Přes 67 % příspěvků značek je psáno jazykem na úrovni páté třídy základní školy nebo ještě na nižší. Značky volí obvykle tu nejjednodušší cestu  ala To musíte vidět!" či Pokud se vám líbí, sdílejte!". Nelze to vnímat příliš tragicky, podobná analýza reklamních sloganů by asi nedopadla o mnoho lépe. Při velice krátké době pozornosti, kterou uživatelé Facbooku věnují příspěvkům v news feedu, byla jednoduchost a zřetelnost dosud vždy kladem.

Dle Track Maven se nicméně věci mění. Oproti praxi v minulosti se začínají prosazovat i delší příspěvky. Příspěvky, které obsahovaly 80 až 89 slov zaznamenaly v průměru 6,19 interakce na příspěvek, zatímco příspěvky se 70 až 79 slovy jen 3,42. Nejčastější jsou ale skutečně krátké výkřiky, třetina všech příspěvků značek měla 10 až 19 slov - ty měly v průměru pouze 2,35 interakce na příspěvek. Delší tak může být lepší.

Nechce tím ovšem říci, že rychlé poutače pozorností nefungují. Například příspěvky zakončené vykřičníkem lákaly 3x více pozornosti než ty bez něj.

Příspěvky o víkendu mají větší engagement

Většina příspěvků značek je publikována během týdne, každý z pracovních dnů má cca 16% podíl na celkovém počtu příspěvků, zatímco sobota a neděle jen 9% podíl.

Menší víkendová tlačenice v news feedu prospívá engagementu příspěvků.  Počet interakcí na příspěvek během pracovního týdne osciluje mezi 2,19 až 2,27. V sobotu ale dosahuje průměrné hodnoty 2,5 a v neděli 2,72.

Nejvíce se toho děje po pracovní době

Značky publikují své příspěvky nejvíce během pracovní doby. Nejpopulárnější čas je během oběda mezi polednem a 1hodinou odpoledne je publikováno téměř 9 % příspěvků. Většina příspěvků (konkrétně 62,7 %) je publikováno mezi 8 hodinou ranní a 5 hodinou odpoledne.

Přes tuto praxi je znatelná nejvyšší míra interakce až po skončení pracovní doby. Příspěvky mezi 5 hodinou odpolední a 1 hodinou ráno dosahují průměrné 2,45 interakce na příspěvek. CEO společnosti  Track Maven, Allen Gannet, to komentuje: O víkendu a po pracovní době je patrný velký růst engagementu. Jako marketéři máme ve zvyku publikovat, když jsme v práci. Obrazně zmáčkneme velké červené tlačítko a čekáme, co se stane. To nám poněkud škodí."

Fotky vládnou

Jedna z nejčastějších rad ke správě profilů značek na Facebooku zdůrazňuje nutnost používání fotografií. Facebook je skutečně vizuální médium a dá se říci, že bez zajímavých fotek se v newsfeedu neprosadíte. Ví to i značky, celých 88 % analyzovaných příspěvků obsahovalo fotografie. Tyto příspěvky dosahovaly v průměru hodnoty interakce 2,35, zatímco ty bez fotografie pouze 1,71.

Více vizuálního obsahu skutečně funguje lépe.

Pro více zjištění si projděte celou studii. Stáhnout si ji můžete na trackmaven.com

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.