Studie: značky platí na Instagramu influencerům s falešnými followery

6. 6. 2018 | Kristýna Vozková
Které značky investují nejvíce do influencerů? Které využívají své finance nejefektivnějším způsobem? A které využívají influencery s největším počtem falešných sledujících? Zajímavé údaje zveřejnila společnost Points North Group.

Influencer marketing je v dnešní době velice populární a uživatelsky příjemnou formou propagace, do které značky neváhají investovat nemalé částky. Výjimku netvoří ani světoznámé značky a korporátní společnosti jako například Mercedes-Benz nebo P&G. Ne všechny však své finance investují moudře. Společnost Points North Group zveřejnila výsledky svého výzkumu zaměřeného na influencer marketing a odhalila, které společnosti do této formy propagace nejvíce investují, které investují nejvíce efektivně a které spolupracují s influencery s největším počtem falešných sledujících.

Pomyslnou korunku v této kategorii získal hotelový řetězec Ritz-Carlton se 78 % falešných sledujících. Na čtvrtém místě se umístila jedna ze značek P&G – Pampers a falešné sledující využívají také Crocs nebo Magnum.

Peter Storck, spoluzakladatel Points North Group, uvádí, že se při měření kampaní v rámci influencer marketingu běžně pracuje s celkovým počtem sledujících bez ohledu na to, zda jsou skuteční a kolik z nich příspěvek skutečně vidělo. Marketéři pak tato čísla dostávají buď od samotných influencerů nebo od třetích stran. Uvedl i příklad, kdy jedna známá kosmetická značka utratila za kampaň přes 2 miliony dolarů a zhruba 600 tisíc z toho za imprese, které buď nebyly viděné vůbec nebo právě falešnými sledujícími.

Points North Group se snaží svým klientům předat reálná čísla a k jejich získání využívá podobného algoritmu, který v rámci e-mailů detekuje spamy. Falešné sledující mohou odhalit například komentáře, které se žádným způsobem nevztahují k influencerovi ani k příspěvkům, nebo také neustále se opakující komentáře napříč různými příspěvky.

V dnešní době plné botů je těžké podvodné účty odhalit a většina značek o jejich existenci ani netuší. Spolupráce s falešnými účty však vrhá špatné světlo jak na značku samotnou, tak i na skutečné influencery, kteří značku propagují.

Jedním z influencerů spolupracujících s řetězcem Ritz-Carlton je spisovatel a cestovatel Scott Eddy, jehož účet na Instagramu sleduje více než 250 tisíc lidí.

Značku Pampers pak na svém účtu propaguje například britská blogerka v kategorii lifestyle/parenting blogger – Harriet Shearsmith, jejíž účet @tobyandroo sleduje zhruba 115 tisíc uživatelů.

Well I wasn’t aware of it at the time but I definitely gave birth to someone who thinks that she is a Queen . Edith is such a diva, she was most displeased that I used her very own crown to pop on top of the nappy cake crown we made following @pampersworld YouTube video instructions to celebrate the birth of the new #royalbaby! I hope the new Prince has a slightly more chilled disposition than Edith or we’ll be seeing Kate getting papped with gritted teeth more and more often!! Have a go at building your own #nappycakecrown (tiny tip: the wrap and stick feature makes it super easy for a bit of fun... just make sure you use the clean ones!) Congratulations to the family (all the broodiness now ) #pampers #ad #babyshowerideas

Příspěvek sdílený Harriet Shearsmith (@tobyandroo),

Za své influencery utrácí nejvíc známé společnosti jako Amazon, Walmart nebo Mercedes-Benz. Do top 10 se ale dostaly také Flat Tummy nebo SugarBearHear vitamíny.

 

Nejvíce efektivně své finance vynakládají společnosti jako Heinz Ketchup, vlastněný společností Kraft Heinz, Ultra Beauty nebo Vicks od P&G. Hodnoty CPM jsou zde přesnější, neboť od odhadnutých výdajů společnost odečítá falešné followery a určuje, kolik z těch skutečných příspěvek opravdu vidělo na základě míry angažovanosti u daných příspěvků.

Zdroje: adage.com, pointsnorthgroup.com

Štítky dokumentu: Případové studie

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: