SwivelCard - papírová vizitka s USB portem nabízí digitální analytiku

19. 9. 2014 | Petr Michl

Obyčejná vizitka stále nevymřela. Dosud je užitečným nástrojem, který nám pomáhá pamatovat si jména při obchodních jednáních a uchovat si kontaktní údaje. Malé papírky s prokazatelnou tendencí ztrácet se jsou však přeci jenom v něčem nekompatibilní s dnešní digitální dobou. Z pohledu toho, kdo ji obdržel, jsou řešením vizitky s QR kódy (tečka na telefonu nicméně není samozřejmostí), stejně jako aplikace, co umí vizitku archivovat. Na crowdsourcingové platformě Kickstarter nyní uspěla s žádostí o investici další alternativa, papírová USB vizitka SwivelCard, která nabízí i analytiku jednotlivých přístupů. Ač její tvůrci chtěli vybrat pouze 10 tisíc dolarů, tato částka byla překonána více než jedenáctkrát - nakonec podpořilo projekt 964 lidí celkovou částkou 115 647 dolarů.



Osudy papírových vizitek mohou být různé. Pokud se vám obdarovaná osoba neozvala, těžko můžete ovšem odhadovat, zdali se podívala alespoň na vaši online prezentaci, nebo jestli skončila neslavně v kapse vypraných kalhot. Lidé stojící za SwivelCard dokázali na tenký list papíru vložit USB konektor.



Po připojení do počítače pak vizitka při dostupném online připojení automaticky přesměrovává na určenou destinaci. Výhodou navíc je, že můžete měnit její obsah. Pokud jste rychlí, můžete teoreticky například po večerním setkání na konferenci, obsah individualizovat oslovením konkrétního člověka. Pochopitelným kladem pak je, že můžete sledovat konkrétní přístupy. Jedná se tedy vlastně o papírovou vizitku s digitální analytikou.



Karta navíc obsahuje i NFC přenos dat a QR kód, aby byla využitelní i pro ty, co zrovna nemají k zařízení s USB portem přístup. Jedná se již o patentovanou technologii.

Pokud chcete USB vizitky také vyzkoušet a nebyli jste jedním z přispěvatelů, musíte chvíli počkat. Prvotně budou uspokojeny závazky vůči podporovatelům z Kickstarter. Pro přiblížení ceny vizitek uvádíme, že mini zkušební sady byly k mání za 29 a 79 dolarů. Sada 200 vizitek s kompletním přizpůsobením designu a vytisknutými detaily dle přání vyšla na 289 dolarů. Pokud půjde vše dobře, vizitky se ke Kickstarter investorům mohou dostat již v říjnu. Poté by se měla rozjet i komerční produkce pro všechny zájemce.

Zdroj: Kickstarter

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: