Technologie v propagaci - živé tweety v rumunské reklamě na Coca-Colu a interaktivní lahve Heineken

13. 9. 2013 | Bednářová Daniela

Představte si to, sedíte se svojí večeří u televize, právě běží reklama na Coca-Colu, kde je hlavním claimem: Pojďme jíst společně a v tom blikne na obrazovce tweet s hashtagem #LetsEatTogether (u nás #pojdmejistspolecne) od kamaráda, se kterým jste se nějakou dobu neviděli nebo od vašeho spolubydlícího, který právě stojí v kuchyni: “Pojď si dát večeři společně. Umím skvělou omeletu!”

Přesně toto udělala Coca-Cola v Rumunsku, kde vycházela z informace, že 6 z 10 lidí jí večer u televize o samotě. Aby to změnila, umožnila Coca-Cola během svých reklam posílat živé tweety.

Vlastně to byl takový přátelský chat v celostátní televizi. Agentura MRM Worldwide, která za kampaní v Rumunsku stála, editovala příchozí tweety v reálném čase a do každé reklamy dala 5-7 tweetů.

Díky této kampani vzrostl Coca-Cole v Rumunsku počet followerů o 15 % a na sociálních médiích zaznamenala přes milion zobrazení. Byla dokonce tak úspěšná, že se dostala do hlavních večerních zpráv. A stalo se něco, co se u televizních reklam běžně nestává - lidé se na tuto konkrétní reklamu těšili a čekali, až se objeví.

Kromě televizního tweetování byly součástí kampaně speciální večeře připravené známým rumunským kuchařem. Červený kamion s kuchaři a pořádnou zásobou jídla a samozřejmě Coca-Coly objel několik měst a pohostil ty, co se zapojili do tweetování i řadu dalších lidí.

Kampaň nyní běží v podobné verzi i u nás. Přes Facebook můžete poslat pozvánku přátelům nebo rodině a dát do pohybu virtuální červený kamion.

Ale Coca-Cola není samozřejmě jedinou společností, která při své komunikaci používá nové technologie, aby lépe oslovila své zákazníky. Výrobce holandského piva Heineken se nepustil do televize, ale šel rovnou na párty, kde testoval interaktivní lahve.

Ty v sobě měly kromě nápoje i LED diody, které reagovaly na to, když se někdo z lahve napil, když lahve “cinkly” o sebe. Také společně vytvářely světelnou show podle hudby, kterou pouštěl DJ.

Do konce roku by se tyto lahve měly objevit v klubech v sedmi různých zemích.

Zdroje: www.mashable.com, www.brandchannel.com

 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.