Televize začaly prodávat product placement

31. 5. 2010 | ČTK
Nový typ reklamy, takzvaný product placement, což znamená umístění výrobku za úplatu do televizního pořadu, se v Česku již prodává. Na obrazovkách se objeví možná již od června. Hlavní televizní stanice ale očekávají výraznější rozmach tohoto typu reklamy od podzimu. Reklamní experti soudí, že možnost product placementu otevírá novou cestu firem k spotřebitelům.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Nový typ reklamy, takzvaný product placement, což znamená umístění výrobku za úplatu do televizního pořadu, se v Česku již prodává. Na obrazovkách se objeví možná již od června. Hlavní televizní stanice ale očekávají výraznější rozmach tohoto typu reklamy od podzimu. Reklamní experti soudí, že možnost product placementu otevírá novou cestu firem k spotřebitelům.
"Product placement již aktivně prodáváme, a je tedy součástí naší standardní obchodní nabídky. Směřujeme jej do všech pořadů vlastní tvorby kromě zpravodajství," řekla mluvčí Primy Jana Kocová. Nevyloučila, že se product placement objeví ve vysílání Primy hned 1. června. Ten den nabude účinnosti novela zákona o televizním vysílání, která tuto možnost připouští.
Česká televize se na využití product placementu připravuje. "Rozhodně to ovšem neznamená, že od prvního dne budou všechny pořady tuto možnost využívat. Je to úplná novinka, a bude tedy potřeba nějaký čas, aby se s ní trh naučil pracovat," uvedl mluvčí ČT Ladislav Šticha. "Product placement jsme začali klientům nabízet v rámci naší obchodní nabídky, silnější odraz této formy komunikace na obrazovce očekáváme se začátkem podzimní sezony," doplnila mluvčí Novy Michaela Fričová.
Ředitel Young & Rubicam Petr Havlíček považuje nástup product placementu do televize za významný krok. "Klientům se otevře jiná cesta, jak se prostřednictvím TV dostat k jejich spotřebitelům. Klienti a jejich agentury získávají novou možnost komunikace značek, produktů, služeb," upozornil. Množství reklamních přestávek a spotů to podle něj nejspíš nijak neovlivní.
Přijatá legislativa požaduje řadu omezení, pořad například musí být označen či nesmí nabádat k nákupu; to znamená, že bude třeba vyvinout určité modelové příklady, jak produkt či značku do díla zakomponovat, případně to povede k vývoji nových typů pořadů, míní ředitel agentury TBWA Radek Dráb. Firmy vesměs požadují zakomponování výrobku do pozitivního kontextu, což sice vypadá jednoduše, ale mnohdy je to klíčový problém, podotkl.
Product placement již podle expertů v televizích reálně existoval, nyní mu bude možné dodat pouze oficiální rámec. Zavedení product placementu může zachránit ekonomiku České televize, které hrozí permanentní zákaz klasické reklamy, poznamenal Jiří Mikeš z katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací VŠE.
Product placement se netýká dětských nebo zpravodajských pořadů, rovněž je zakázán u tabákových výrobků a léčivých přípravků. Diváci na něj budou upozorněni na začátku a na konci pořadu.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.