To nejlepší z Louvru u dálnice? V Abú Dhabí je možné všechno

23. 7. 2018 | Kristýna Vozková
Cesta do práce nemusí být vždy nuda. Na dálnici šejka Zajída ve Spojených arabských emirátech se cestující mohli seznámit s tím nejlepším z Louvre Abú Dhabí v rámci jedinečné interaktivní výstavy Highway Gallery.

Spojené arabské emiráty se od listopadu pyšní svým vlastním Louvrem. Na rozdíl od toho pařížského se do něj ale návštěvníci, zdá se, příliš nehrnou. Vedení muzea tak spojilo síly s agenturou TBWARAAD, společností Abu Dhabi Media a rádiovými stanicemi Radio 1 FM, Classic FM and Emarat FM a společně vytvořili projekt Highway Gallery.

Deset nejvíce reprezentativních děl muzea bylo vyhotoveno v rozměrech 9 x 6 metrů a umístěno na 62 kilometrech rušné dálnice EE/11 pojmenované po šejkovi Zajídovi, vedoucí z Dubaje do Abú Dhabí. Stačilo si na dálnici jen naladit autorádio na jednu ze tří rádiových stanic a mohli jste se během cesty nejen kochat obřími billboardy, ale také si poslechnout 30 sekundové medailonky ke každému uměleckému dílu, kolem kterého jste právě projížděli. Medailonky obsahovaly jméno umělce i díla, použitou techniku, kontext vzniku a krátký popis.

V duchu přísloví Když nejde hora k Mohamedovi, musí Mohamed k hoře tak muzeum zprostředkovalo cestujícím ve zhruba 12 tisících automobilech, které rušnou silnicí denně projedou, jedinečný audiovizuální umělecký zážitek. Cílem projektu bylo nejen přivést do muzea nové návštěvníky, ale celkově posílit roli umění v každodenním životě obyvatel. Celý projekt se navíc nesl v duchu národní strategie, která si klade za cíl umístit Spojené arabské emiráty mezi nejvíce inovativní země světa.

V rámci Highway Gallery se cestující mohli seznámit například s 8 tisíc let starou dvouhlavou sochou nebo sarkofágem princezny Henuttawy. Z renesančního období pak byly k vidění obrazy Maneta, Van Gogha či Leonarda da Vinci. Moderní tvorbu reprezentoval Osman Hamdi Bey nebo Piet Mondrian.

Kampaň se dočkala velkého mediálního zájmu. K původním 329 593 organických mediálních impresí přibylo po skončení projektu zhruba 35 milionů. Sociální sítě zaznamenaly nárůst zmínek o 1,18 %. Především se však rapidně zvýšil počet návštěvníků muzea na 160 tisíc, tedy o 165 % v porovnání s předchozím měsícem.

Louvre Abú Dhabí ani po skončení kampaně Highway Gallery nepolevuje v aktivitách a připravuje pro pro širokou veřejnost další projekty, které by měly obyvatelům i návštěvníkům zprostředkovat umění prostřednictvím různých kulturních zážitků. Muzeum také plánuje představit každý rok čtyři speciální exponáty ve spolupráci s Agence France-Muséums a dalšími francouzskými muzejními partnery, kteří jsou součástí 15leté mezivládní dohody mezi vládou Abú Dhabí a Francií.

Zdroje: adweek.com, lonelyplanet.com, thedrum.com

Štítky dokumentu: Formy PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.