Trendy ve webdesignu pro rok 2022: humor, psychologie i minimalismus

11. 1. 2022 | Barbora Vičarová
Co bude v tomto roce fungovat na poli webového designu? Projděte si s námi seznam trendů, které v příštím roce uchvátí uživatelovo oko!

Výhled trendů na následující období vám pravidelně přinášíme v nejrůznějších oblastech, které se dotýkají marketingu značky. A jednou z těchto oblastí je také webdesign, na který se podíváme právě v tomto článku. Jaké trendy budou internetu panovat podle kreativních platforem Envato a Designmodo? Pojďme se na to podívat!

Optimismus především

Po dalším depresivním roce v karanténě, kdy se hroutí vše na co si vzpomenete, budeme hledat humor a optimismus opravdu všude –⁠ a to i na webových stránkách. Bavit nás tedy budou zářivé barvy, veselé tvary i skryté vtípky, které na webech budeme moci odhalovat. 


Hravý web motion umělce a ilustrátora Phillipa Neveu

Zábavné prvky vás na webu pomohou udržet delší dobu a zároveň mohou napomoci pozitivní emoci, kterou si z návštěvy stránky budete odnášet. V českém prostředí se hravým webdesignem může dlouhodobě chlubit třeba designová konference Mouvo, na jejíž stránkách si můžete zahrát jednoduché hry nebo pomocí kurzoru rozhánět tvary v pozadí stránky. 



Na webu designové konference Mouvo se možná kvůli hře zdržíte déle, než jste očekávali. 

Fungovat ale bude i optimismus korporátnějšího charakteru. Stačí vyměnit sešněrované fotobankové fotografie zaměstnanců firmy za rozesmáté a sympatické momentky nebo web rozjasnit veselejšími barvami či hravějším fontem. 

Minimalismus na prvním místě

Protože jsme informacemi a vjemy často přehlceni, stále bude v designu panovat trend minimalismu – jednoduché tvary, černobílá paleta a jasné a stručné sdělení s minimem textu. 

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: