Uber jezdí s Boltem, Bolt létá s Uberem

7. 1. 2020 | Milada Zemanová, Petr Michl
Povedená slovní hříčka dvou konkurenčních přepravců baví internet. Zákaznice s příjmením Uber si k přepravě volí Bolt, zatímco atlet Bolt raději létá s Uberem.

Prosadit se mezi konkurencí bývá mnohdy těžké a originální nápady, jak na sebe upozornit, se cení. Estonský startup pro přepravu osob s názvem Bolt se rozhodl využít jména svého slavnějšího konkurenta, Uber. Vytvořil proto vizuál, na kterém staví právě na tomto jménu a hlásá: „Paní Uber jezdí s Boltem.”

Informace o tom, že Polka Lidia Uber jezdí s Boltem jsou k vidění nejen v Polsku, ale i v České republice. Kromě sociálních sítích jsou k vidění i na venkovních reklamních plochách v Praze, na citylightech a zároveň na velkoformátové plachtě na jednom z domů u křižovatky Na Knížecí poblíž Anděla. 


Zdroj: Bolt

Zajímavé je, že paní Uber je skutečná žena, která doopravdy jezdí s Boltem. Nejedná se tedy o fiktivní tvář využitou jen pro potřeby kampaně, alespoň podle tvrzení Boltu a paní Uber. Na blogu Boltu s ní vyšel i rozhovor, ve kterém uvádí, proč se rozhodla jezdit s touto společností a stát se její ambasadorkou. Mimo jiné zmínila levné jízdné a rychlost, se kterou dorazí řidič, a uhlíkovou neutralitu.

Zdroj: Mobirank

Lidie Uber ovšem není jedinou ambasadorkou Boltu. Řadí se k nim i Rafała Kamiński a Gosię Fischer. I tato příjmení souvisí s přepravci, ale nejsou tak známá jako Uber.

Zdroj: Mobirank

Manažer marketingu značky Bolt, Maksymilian Malicki, k celé kampani uvedl:

„V oblasti přepravy osob jsou nejlepšími ambasadory spokojení zákazníci. Zaměřili jsme se proto na jednoduchou kampaň, do níž byli zapojeni tři z nich. Zákazníci, kteří si cení našich služeb natolik, aby je mohli doporučit ostatním.”

Zajímavé také je, že Bolt nechtěl jen plýtvat materiálem, takže obrovské billboardové plachty následně využije coby ochranné potahy na automobily.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.