Uber propagují v Mexiku drony dráždící řidiče uvízlé v zácpách

24. 10. 2016 | Petr Michl
„Jedeš sám?" ptají se řidičů stojících v zácpách nápisy nesené drony. Propagují tak službu na sdílení aut UberPool.

Působení Uberu je nyní již vyloženě globální a daří se mu i v Mexico City, ve městě s více než 9 miliony obyvatel stiženém každodenními zácpami. A právě ty daly Uberu příležitost k originální propagaci, při níž byly využity i drony.

Drony propagující službu UberPool dráždily stojící řidiče s nápisy jako „Jedeš sám?" nebo „Kvůli tomuhle nikdy neuvidíš sopky". Druhý nápis je srozumitelný pouze s dodáním, že se jednalo o odkaz na přebujelou autodopravou způsobený smog, který znemožňuje výhled na nedaleké sopečné vrcholky.

Možná vás napadá, že použití Uberu vás přece od pekla v zácpách neuchrání. UberPool je nicméně služba prosazující tzv. car pooling, sdílení vlastního vozu více lidmi, kteří mají stejný cíl, nebo alespoň ten, co je tím samým směrem. Jedná se vlastně o obdobu v Česku působícího BlaBlaCar, někdejšího Jízdomatu. Díky tomu se již dá jistá příčinná souvislost mezi používáním této služby a menším množstvím automobilů na silnici najít.  

Dráždění drony by samozřejmě dávalo ještě větší smysl v případě propagace alternativy k silniční dopravě, třeba vlaku. I tak jde o velmi originální počin, který mohl být realizován také díky mírné legislativě. V USA a dokonce ani v Česku by podobné reklamní poletování neprošlo.

Ve střední a jižní Americe se nachází pro Uber klíčové trhy a platí to dvojnásob po nedávném stáhnutí z Číny. Mimo klasické taxi služby Uber se tu rozvíjí právě UberPool nebo dovážková služba jídla UberFood. Například Brazílie je pro Uber třetím nejdůležitějším světovým trhem, Mexiko a o to více Mexico City se svou vyhlášeně nesnesitelnou dopravou pak pro něj představuje jednu z největších příležitostí. I proto přichází s takto náročnými marketingovými taktikami. 

Zdroje: Time, The Verge, Fortune

Kam dál?

Pokud vám přijde tento PR stunt přijde nezodpovědná, podívejte se na bohulibější využití dronů.

V Rusku létaly v čase oběda až k nejvyšším patrům budov ze skla a oceli, aby tamním kravaťákům připomněly, že nemusí hladovět a mohou si nechat jídlo dovést.

Coca-Cola pro změnu s pomocí dronů přinesla osvěžení a vzkaz díků od obyvatel Singapuru dělníkům, kteří podobné výškové budovy teprve pomáhali stavět.



Přečtěte si o tom v článku Drony, štěstí a Coca-Cola.

Štítky dokumentu: Formy PR Virální marketing
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.