V e-shopech se nejvíce nakupuje během pracovní doby

23. 9. 2015 | redakce
Kdy se nakupuje na e-shopech? Téměř polovina nákupů se uskuteční během pracovní doby, mezi 9. a 15. hodinou.

Téměř polovina nákupů v e-shopech se odehraje mezi 9. a 15. hodinou, konkrétně se jedná o 48 %, nejvíce pak mezi 10.00 a 12.00. Je to přesně v době, kdy je většina lidí v práci. Průměrná cena jedné objednávky se pohybuje kolem 1600 Kč. Poměr nakupujících mužů a žen se vyrovnal, přesto muži utratí v on-line obchodech více.

Internetové obchody mají otevřeno doslova 24 hodin, přesto téměř polovina nákupů se uskuteční během pracovní doby, mezi 9.00 a 15.00. Během těchto sedmi hodin proběhne 48 % všech objednávek. Nejvíce jich e-shopy zaregistrují od 10 do 12 hodin. Po odpoledním poklesu je další vlna nákupů pak ve večerních hodinách, kolem 21.00.

„Pro lidi zaměstnané v kanceláři s přístupem k internetu, je to ideální doba pro vyhledání, porovnání a nákup požadovaného zboží. Pokud si vyčlení čas, tak mají klid a nejsou rušeni dětmi nebo partnery,“  komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet a doplňuje: „Mezi lidmi je stále oblíbenější prohlížet si zboží nebo brouzdat v e-shopech přes mobilní zařízení. Dnes již můžeme sledovat téměř polovinu přístupů do on-line obchodů právě z tabletů a mobilních telefonů. Nicméně finální objednávky jsou ve většině případů dokončeny přes počítač. Důvodem může být i to, že mobilní zařízení používají lidé často i při jiné činnosti, jako například při sledování televize nebo během cestování MHD.”

Průměrná hodnota jedné objednávky se pohybuje kolem 1600 Kč. Lidé začali více nakupovat on-line věci běžné denní potřeby a mnohem častěji, takže meziročně můžeme sledovat jisté snížení. Nákupům už nevévodí muži, jak tomu bývalo dříve. Poměr sil se vyrovnal. „Je to dáno tím, že internet je již součástí všedního dne a také rozšířením internetového prodeje potravin, které ženám ulehčuje práci. U starších generací, stále převládají muži, coby technicky zdatnější,“  doplňuje Miroslav Uďan. Muži však stále hrají prim v tom, kolik peněz za rok utratí, což reflektuje také druh zboží, který objednávají. Je to především elektronika. Naopak ženy nakupují drobné věci do domácnosti a oblečení.

Zdroj: Shoptet

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.