Virální herní fenomén Wordle kupují The New York Times

1. 2. 2022 | Petr Michl
Slovní hra Wordle vznikla původně jako dárek přítelkyni Joshe Wardla a na webu se objevila v říjnu 2021. Nyní má miliony denních hráčů a za sedmicifernou částku hru kupují The New York Times.

Strategie mnoha sociálních médií byla v jejích počátcích takováto: buďme co nejvíc atraktivní pro uživatele a nastřádejme si jich co nejvíc. To, jak vydělat peníze, vymyslíme později, nebo nás někdo koupí, a bude to pak jeho starost. Tuto trajektorii růstu má za sebou například Instagram, WhatsApp nebo Musical.ly (nyní TikTok). Ale evidentně funguje i v herním světě. Hit posledních měsíců Wordle byl koupen The New York Times.

Wordle je slovní hrou, kterou můžete hrát jednou denně a máte 6 pokusů na uhodnutí pětipísmenného slova. Prvně vidíte prázdnou mřížku. Po napsání vašeho tipu a jeho potvrzení uvidíte, jestli se některá písmena z vašeho odhadu trefila na stejné pozice ve slově (zelená barva políčka), vyskytuje se ve slově, ale na jiné pozici (žlutá), nebo se nevyskytuje vůbec (šedivá).

Můžete si ji zahrát bez registrace na webu i v aplikaci. To celé bez reklam. Právě možnost zahrát si jen jednou za den plně vytěžuje lidskou touho po nedostatkovém zboží a dělá ho o to návykovějším. Hra byla uvedena v říjnu 2021 a dnes ji hrají pravidelně miliony lidí.

Stojí za ní softwarový inženýr, který dříve pracoval v Redditu, Josh Wardle. Prototyp hry vymyslel už v roce 2013, ale jeho přátelé nebyli nadšeni, a tak věc uložil k ledu. Během pandemie ale na hře opět zapracoval. Motivací pro něj přitom bylo, aby si ji mohl zahrát se svou partnerkou Palak Shah, která miluje slovní hry. A na konci tohoto příběhu je akvizice od jednoho z nejrespektovanějších mediálních domů západního světa za údajně sedmicifernou částku v amerických dolarech, konkrétněji má jít o nižší miliony dolarů.

CEO The New York Times, Jonathan Knight, k akvizici uvedl:

„The Times se i nadále zaměřují na to, aby se staly základním předplatným pro každého anglicky mluvícího člověka, který se snaží porozumět světu a zapojit se do něj. New York Times Games jsou klíčovou součástí této strategie. Wordle bude nyní hrát roli v tomto každodenním zážitku a poskytne dalším milionům lidí na celém světě další důvod, proč se obrátit na The Times, aby uspokojili své každodenní zpravodajské a životní potřeby."

V praxi by měl být ještě nějakou dobu Wordle zdarma. Josh Wardle ve svém oznámení akvizice sice tvrdí, že by to tak mělo zůstat. Je ovšem poměrně pravděpodobné, že časem bude jeho hraní dostupné pouze předplatitelům NYT.

V tuto chvíli jde tedy zejména o skvělý happy-end pro Joshe Wardla. Jak sám v prohlášení výše přiznává, vše kolem Wordlu obstarával sám a bylo toho na něj trochu moc. Jistě i díky velkému počtu kopií, které se objevovaly na iTunes i Google Play. Řešení plagiátů teď může s radostí přenechat právnímu týmu The New York Times.

Zdroje: The New York Times, The Verge, Wordle

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: