Vogue přeměnil svůj Instagram na prodejní nástroj

3. 6. 2014 | Petr Michl

Nablýskané módní časopisy do značné míry stojí na sériích fotografií, u nichž je zpravidla doplněné, jakou značku mají modelky a modelové na sobě a kolik konkrétní kus stojí. Vogue nyní stejný model uplatňuje velice úspěšně i u svého účtu na Instagramu s 2 miliony followerů. Nyní ho ale navíc přeměňuje i ve výkonný virtuální butik, v kterém si můžete představené kousky rovnou zakoupit.

Dělá tak skrze LIKEtoKNOW:IT (Dále LTK), odnož affiliate nákupní platformy RewardStyle. Když nyní zalajkujete fotku s LKT linkem, bude vám poslán email, který vás nasměruje k nákupu zobrazených módních kousků a přidá pár tipů navíc. Pokud ho skutečně provedete, Vogue dostane svou provizi. Díky tomu tak kultovní časopis dokáže dodatečně monetizovat módní fotografie i v jejich online podobě.

Ačkoliv je tento prodejní kanál stále ještě v záběhu, již přináší poměrně kvalitní výsledky. Ředitel Reward Style, Amber Venz, uvedl pro portál Stylist, že průměrný procentní podíl lidí, kteří uvidí fotografii a následně si z ní nějaké oblečení nakoupí. je o několik desetin větší, než je tomu u celé platformy RewardStyle. kde se konverzní poměr se pohybuje kolem jednoho procenta. Dle Venze to je tím, že lidé nejsou na Instagramu zdaleka tak zvyklí vídat komerční sdělení, jako tomu je na Faceboooku či na Twitteru. Zároveň uvádí, že nákupní chování je povzbuzené i odlehčenou povahou Instagramu a toho, že se fotografie sdílí právě teď a tady - aktuálnost publikovaného snímku zvyšuje motivaci uživatelů jednat okamžitě a impulsivně.

Vogue je průkopníkem v používání LTK mezi tištěnými časopisy, ale je pravděpodobné, že svůj Instagram se brzy pokusí zpeněžit i ostatní velké módní tituly. Dnes už to dělají i některé módní bloggerky. LTK přitom není jedinou cestou. Existuje například obdobná služba Soldsie, která funguje pro Facebook a Instagram. Pokud obchod publikuje fotku, u které uvede, že lze oblečení koupit skrze Soldsie, je cesta ke koupi pro uživatele poměrně jednoduchá. Stačí uvést v komentářích požadovanou velikost s hashtagem - například #small. To ovšem platí, pokud je uživatel v obchodě přes dané sociální médium registrován a má v něm i uložené platební údaje.

Záplavy módní inspirace na internetu ztěžují tradičním tištěným módním titulům život. Podobné nástroje jim mohou pomoci z online vytěžit něco ze ztracených zisků. Zároveň ale dávají šanci vydělat si i obyčejným fandům módy, kteří by se jinak se svými blogy ke smlouvě s inzerenty nikdy nedostali. 

Zdroje: Stylist, Daily Mail, The Drum

Štítky dokumentu: E-Commerce Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.