Výdaje na B2B komunikaci na sociálních sítích porostou

1. 6. 2010 | TAM
Přestože sociální sítě mnohde překopaly desetiletí fungující principy B2C komunikace, B2B segment jim doposud vzdoroval. Vyplývá to například z průzkumu uveřejněném na serveru Business.com. Ten totiž jasně demonstroval, že téměř tři čtvrtiny respondentů z B2B segmentu mají méně než dvouletou zkušenost se sociálními sítěmi. Nicméně jak se zdá, situace se postupně začíná měnit.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Přestože sociální sítě mnohde překopaly desetiletí fungující principy B2C komunikace, B2B segment jim doposud vzdoroval. Vyplývá to například z průzkumu uveřejněném na serveru Business.com. Ten totiž jasně demonstroval, že téměř tři čtvrtiny respondentů z B2B segmentu mají méně než dvouletou zkušenost se sociálními sítěmi. Nicméně jak se zdá, situace se postupně začíná měnit.

Například podle odhadů společnosti Outsell se B2B marketing na sociálních sítích v letošním roce navýší o více než 43 %. Forrester Research zase předpovídá, že v roce 2014 bude v B2B segmentu v rámci sociálních sítích roční útrata firem kolem 54 milionů dolarů (v porovnání s rokem 2009 se jedná zhruba o pětinástobný nárůst).

Přitom většina vynaložených peněz nepůjde na běžnou PPC nebo bannerovou reklamu. Společnosti budou více investovat do tvroby a udržování svých sociálních profilů a stránek, zkrátka nezůstane ani aktivní budování PR a měření úspěchů komunikace na sociálních sítích.

Komunikace na sociálních sítích navíc změní charakter on-line mixu společností, který je v současnosti založen především na tvorbě komunit a správě odborných blogů. Podle odborníků lze totiž tyto aktivity sociálními sítěmi plnohodnotně zasuplovat.

Štítky dokumentu: PPC
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.