Výdaje na internetovou reklamu v Česku loni stouply na 7,7 mld.Kč

2. 3. 2011 | ČTK
Zadavatelé loni v Česku zvýšili investice do internetové reklamy na 7,7 miliardy korun. To je o 1,3 miliardy více než v roce 2009. Pro letošní rok očekávají provozovatelé internetových médií meziroční růst o 24 procent. Výdaje do internetové reklamy by tak měly vzrůst na 9,58 miliardy korun. Vyplývá to z průzkumu agentury Factum Invenio pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Zadavatelé loni v Česku zvýšili investice do internetové reklamy na 7,7 miliardy korun. To je o 1,3 miliardy více než v roce 2009. Pro letošní rok očekávají provozovatelé internetových médií meziroční růst o 24 procent. Výdaje do internetové reklamy by tak měly vzrůst na 9,58 miliardy korun. Vyplývá to z průzkumu agentury Factum Invenio pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Novináře s ním seznámila výkonná ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová.
Největší podíl na internetové reklamě měla loni plošná nebo také display reklama, tedy bannery. Podle ceníkových cen do ní zadavatelé investovali přes 4,5 miliardy korun. Do reklamy v katalozích to bylo 985 milionů korun. V PPC systémech (pay-per-click), kam patří kontextová reklama a vyhledávání, inzerenti utratili téměř 2,2 miliardy korun v reálných cenách.

Podíl internetu na reklamním trhu vystoupal loni na téměř 13 procent. Je na třetím místě za televizí a tiskem. Jeho podíl přitom podle Hrubešové stoupá, předloni totiž činil deset procent.
Pro letošní rok očekává SPIR největší nárůst u nestandardní reklamy, která loni mírně poklesla.

Štítky dokumentu: PPC
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.