WhatsApp má už 2 miliardy uživatelů

16. 2. 2020 | Petr Michl
Česko je územím Messengeru, v celosvětovém kontextu aplikací pro zasílání zpráv je to ale jinak. Podívejte se, kde frčí WhatsApp nyní již 2 miliardami uživatelů a kde jiné aplikace.

 

Aplikace pro zasílání zpráv mají být nejen dle CEO Facebooku, Marka Zuckerberga, budoucností sociálních médií. Tedy budoucností více uzavřenou a sdílenou skutečně otevřeně jen vůči omezenějšímu okruhu přátel. I pro tuto variantu mají v Menlo Parku nabito. Facebookem vlastněný WhatsApp přitom nově překonal hranici 2 miliard uživatelů.

Jedná se o nárůst o půl miliardy uživatelů ve srovnání se stavem před 2 lety. Připomeňme, že Facebook má 2,5 miliardy uživatelů. Nutno ale také dodat, že je na rozdíl od WhatsAppu doslova dojnou krávou na peníze. WhatsApp se svým komerčním využitím nemůže rovnat ani s už do reklamního prostředí modrobílého impéria integrovaného Messengeru.

Níže si můžete prohlédnout počty uživatelů u nejpopulárnějších aplikací pro zasílání zpráv. Jak je vidět, hranice miliardy uživatelů je pokořena také WeChatem, Viberem a například v Rusku velmi populární aplikací Telegram.

WhatsApp ke svému milníku zveřejnil 13. února bezmála budovatelský proslov:

„Je nám nesmírným potěšením podělit se s vámi o skutečnost, že ode dneška WhatsApp podporuje více než dvě miliardy uživatelů z celého světa.

Rodiče se tak mohou spojit se svými nejbližšími, ať už se zrovna nacházejí kdekoli. Sourozenci mohou společně sdílet významné chvíle. Kolegové mohou snadno zahájit spolupráci a společnosti se mohou nadále rozrůstat a navazovat komunikaci se svými zákazníky.

Soukromé konverzace, které bylo kdysi možné zajistit pouze tváří v tvář, nyní díky chatům či videohovorům probíhají okamžitě a navzdory obrovským vzdálenostem. V rámci aplikace WhatsApp se denně odehrává spousta významných a výjimečných momentů. Dosažení tohoto milníku je nám tedy velikou ctí a zároveň nás naplňuje obrovskou pokorou.“

Budiž, milník je to skutečně velký, takže lze odpustit i nebývalou míru patosu. Minimálně z ekonomického pohledu není ovšem uživatel jako uživatel a WhatsApp dominuje na jiných než západních trzích.

Níže si prohlédněte mapu světa s vyznačenou dominantní aplikací v každé zemi.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: