Accenture ovládla s aplikací od Focus Agency na ABSL Diamond Awards kategorii Employer Branding & People Engagement

24. 11. 2022 | Petr Michl

 

Asociace ABSL i letos ocenila firmy, které v uplynulém roce nejvíce přispěly k rozvoji odvětví podnikových služeb v České republice a díky inovativním projektům zvýšily úroveň služeb, zákaznické zkušenosti, rozvoje talentů nebo pracovního prostředí. Ceny ABSL Diamond Awards byly letos uděleny již podeváté a vítězové převzali trofej v podobě velkého diamantu během slavnostního večera na výroční konferenci ABSL. Mezi nimi byla i poradenská společnost Accenture, která zvítězila v kategorii Employer Branding & People Engagement.

Stalo se tak díky její aplikaci Stronger Every Day vyvinuté Focus Agency. Jejím cílem bylo pomoci propojit zaměstnance během pandemie.  Po dobu 7 týdnů se mohli účastnit různých sportovních, kulturních nebo gurmánských výzev a po jejich splnění se těšit ze speciálních odměn. Kromě propojení 266 kolegů a 17 000 společně nachozených kilometrů věnovala společnost v rámci tohoto programu 230 000 Kč čtyřem nevládním charitativním organizacím.

Aplikace pomohla oživit tým oslabený pandemickými opatřeními

Zaměstnanci Accenture Czech Republic měli za sebou víc než rok práce převážně z domova, a to s obvyklými důsledky: psychická zátěž, méně pohybu, snížená míra interakce mezi kolegy a absence společně tráveného času. Mobilní aplikace Stronger Every Day se stala užitečným digitálním prostředkem, jak tyto negativní jevy zmírnit. Vychází přitom z aplikace Firma jako tým vyvinuté Focus Agency, která nabízí také její individualizaci a rebranding pro jednotlivé společnosti.

Cílem projektu bylo vytvořit unikátní teambuildingový program, který posílí interakci mezi členy týmu Accenture plněním atraktivních výzev v mobilní aplikaci a zároveň podpoří zaměstnance v náročném období. Právě oni byli cílovou skupinou. Mezi dílčí cíle patřilo: motivovat zaměstnance na home office k aktivnímu životu; povzbudit sounáležitost týmu, vzájemnou spolupráci a sdílení zkušeností; podpořit neziskové projekty; a v neposlední řadě propojovat lidi a bavit se společně.



Majitel Focus Agency, Robert Svoboda k tomu dodává:

Základem byly naše zkušenosti s motivací k plnění výzev v aplikaci Firma jako tým. Právě z ní Stronger Every Day vyšla a byla upravena na míru potřebám klienta, proto zahrnovala mnoho sportovních, výživových a relaxačních výzev. Jejich obsah měl atraktivní formu, přitom ale na věcnou stránku dohlíželi odborníci z Vím, co jím o. p. s., kteří na tvorbě výzev spolupracovali. Teambuildingový program byl naplánován tak, aby motivoval, bavil a inspiroval zaměstnance napříč celou firmou.“

Aplikace Stronger Every Day byla dle něj úspěšná, protože:

  • inspiruje atraktivními výzvami;
  • za plnění uživatele odměňuje i motivuje;
  • nabízí prostor pro sdílení výsledků, zkušeností, fotografií i tipů;
  • umožňuje komentovat a lajkovat příspěvky kolegů i sdílet obsah do sociálních sítí;
  • rozdává virtuální odznaky za plnění aktivit;
  • dává tipy a informuje o dění ve společnosti prostřednictvím novinek.



Hlavní motivační aktivitou byla výzva v podobě pochodu přes 5 kontinentů – v součtu všech účastníků měla za cíl urazit 16 tisíc kilometrů. Trasy na jednotlivých kontinentech je vedly k zajímavým informacím o místech „na cestě“. Po zdolání vytyčených milníků navíc Accenture zasílala finance neziskovým organizacím Člověk v tísni, Sue Ryder, Aperio, podpořila i jižní Moravu zasaženou tornádem. Projekt tak měl i CSR rozměr.

Výsledky



Aplikaci si stáhlo 266 zaměstnanců Accenture a vykazovali vysoké zapojení. Do aplikace vložili celkem 3 264 příspěvků.

V průběhu 50 dnů nachodili 16 951 km (což je 40 % obvodu zeměkoule) a vystoupali po schodech 45 114 výškových metrů (jako by vylezli 5x na Mount Everest).  Splnění jednotlivých výzev bylo napojeno také na výši finančních prostředků darovaných  nevládním charitativním organizacím. V rámci tohoto programu darovala Accenture 230 000 Kč čtyřem z nich.

„Projekt Stronger Every Day přinesl přesně ten druh aktivity, který zaměstnanci Accenture po více než roce práce zejména z domova ocenili. Motivaci k pohybu, který je nezbytný pro dobré duševní zdraví a celkovou odolnost, možnost připojit se k aktivitě kdykoliv a odkudkoliv, zdravou míru soutěživosti i socializační prvek, který je zásadní v momentě, kdy se v kancelářích scházíme jen v omezené míře. Nicméně za nejdůležitější považujeme prvek společenské odpovědnosti,“ doplnila ředitelka HR Accenture, Šárka Vránová. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: