YouTube i Facebook přichází s novými nástroji k boji proti nenávistným komentářům

7. 12. 2020 | Kristýna Vozková
„Zachovejte u komentování respekt” vybízí nová funkce na YouTube. Tvůrci navíc nově nemusí procházet všechny hejty v komentářích a v příštím roce proběhne také průzkum, díky kterému YouTube odhalí, kdo z nich je nejvíce diskriminován. S tvrdším potíráním těch „nejhorších” komentářů přichází také Facebook.
31% firem v ČR plánuje zvýšit investice do sociálních médií. 1
  • Jak tvořit atraktivní obsah?
  • Jak zaujmout v sociálních médiích?
  • Jak zesilovat vliv u zákazníků?
  • Jak využívat ambasadory značky?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: PR Klub: 5/2020

YouTube představuje nové funkce, které mají zamezit nenávistným komentářům u videí. První z nich hatery vyzývá ke zvážení úpravy svého komentáře, díky dalšímu se tvůrci budou moci vyhnout jejich čtení. S přísnějšími opatřeními přichází i Facebook. Ten se zaměří především na ty nejhorší z nejhorších”. Zejména YouTube tak reaguje na dlouhodobé stížnosti ohledně kvality komentářů na platformě.

Vážně to chceš na YouTube sdílet?

Pokud se uživatel rozhodne přidat k videu komentář, který platforma vyhodnotí jako nevhodný, vyzve jej k tomu, aby „zachoval u komentování respekt“ (“Keep comments respectful”) a svůj příspěvek upravil. Zároveň jej odkáže na pokyny pro komunitu, pokud by si náhodou nebyl jistý tím, co YouTube považuje za nevhodné. Tento nástroj sice haterům fakticky nezabrání v publikování, ale minimálně je přiměje zamyslet se nad tím, co se chystají uveřejnit, a přehodnotit taknapsání něčeho, co by sami nechtěli číst. Obdobné funkce v posledním roce zavedly i další platformy jako Instagram, LinkedIn nebo Twitter. Kyberšikanu sice nezastaví, ale doufají minimálně v její omezení, neboť ne všechny nenávistné komentáře pochází nutně od notorických” haterů. Někdy má uživatel jen takříkajíc horkou hlavu a výzva k přehodnocení jednání stačí k tomu, aby si rozmyslel, zda na enter kliknout nebo ne.

YouTube bude vyhodnocovat nevhodné komentáře na základě opakovaně označovaného obsahu a systém by se měl v průběhu času v jeho detekci neustále zlepšovat. Pokud by tomu tak nebylo a YouTube komentáře vyhodnocoval špatně, mohlo by se to odrazit v míře zapojení uživatelů na platformě. Uživatelé systému Android v anglickém jazyce mohou výzvy k úpravám vidět už nyní, kompletní rollout by měl proběhnout během následujících dní. 

Vážně to chceš vidět?

Další aktuálně testovanou novinkou je speciální filtr na komentáře v rámci Studio YouTube. Ten umožní tvůrcům skrýt urážlivé komentáře, které předtím „zadrží ke kontrole”. Pokud se vlastník kanálu do této sekce nepodívá 60 dní, automaticky všechny smaže. Až doposud tvůrci komentáře sami kontrolovali a určovali, zda jsou vhodné ke schválení, skrytí nebo nahlášení. Nyní se ale jejich čtení budou moci vyhnout úplně, a ušetřit si tak dost nepříjemných chvil. 

V roce 2021 chce platforma také zahájit průzkum, ve kterém bude tvůrce žádat o sdílení informací o pohlaví, sexuální orientaci, rase nebo etnickém původu. Tento průzkum bude navržen odborníky na lidská práva a jeho cílem bude určit , zda jsou někteří autoři vystaveni vyšší míře nenávisti či diskriminace na základě těchto údajů. YouTube uvádí, že tato data nebudou použita k reklamním účelům a uživatelé je budou moci kdykoliv smazat. Jejich výhradním účelem má být vytvoření bezpečnější komunity v rámci platformy. Ve svém prohlášení YouTube zároveň uvedl, že se oproti roku 2019 zvýšil počet odstraněných nevhodných komentářů až 46krát a v posledním kvartálu odstranil 54 tisíc kanálů právě z důvodu šíření nenávistných projevů.

Facebook nezůstává pozadu

Facebook má pro změnu usilovat o odhalení těch „nejhorších z nejhorších“ komentářů zaměřených proti černochům, muslimům, LGBTQ komunitě nebo například Židům. „Víme, že nenávistné projevy zaměřené na nedostatečně zastoupené skupiny mohou být tím nejškodlivějším, a proto jsme naši technologii zaměřili na nalezení nenávistných projevů, o nichž nám uživatelé a odborníci říkají, že jsou nejzávažnější,“ uvedla platforma ve svém prohlášení.  

Zdroje: techcrunch.comsocialmediatoday.com, blog.youtube 

Štítky dokumentu: Facebook YouTube
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.