Z Instagramu zmizí IGTV tlačítko. Jde o další znamení, že se IGTV nedaří

23. 1. 2020 | Milada Zemanová
Samostatnou IGTV si stáhl jen zlomek uživatelů Instagramu a i přesto dojde k odstranění nejjednoduššího způsobu, jak se do této služby dostat. Dle Instagramu k tomu dochází z důvodu vylepšení uživatelské zkušenosti.
31% firem v ČR plánuje zvýšit investice do sociálních médií. 1
  • Jak tvořit atraktivní obsah?
  • Jak zaujmout v sociálních médiích?
  • Jak zesilovat vliv u zákazníků?
  • Jak využívat ambasadory značky?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: PR Klub: 5/2020

Instagram má samostatnou aplikaci IGTV, kterou si za 18 měsíců existence stáhlo necelých 7 milionů uživatelů. Tedy ani ne jedno procento všech uživatelů, kteří využívají Instagram. (Pro porovnání, aplikaci TikTok si za stejné období stáhlo 1,15 miliardy uživatelů.)

A nyní právě hlavní aplikace odstraňuje z pravého horního rohu tlačítko IGTV, které mnoho uživatelů obtěžovalo. Mluvčí společnosti Facebook k plánovanému odstranění tlačítka uvedl pro TechCrunch:

„Snažíme se, aby byla tvorba i objevování IGTV co nejsnazší. A zjistili jsme, že většina lidí narazí na IGTV obsah v rámci svého feedu, skrze Explore, profily tvůrců nebo přímo skrze samostatnou aplikaci. Jen velmi málo z nich využívá tlačítko v pravém rohu aplikace Instagram.”

Dále doplnil, že právě z důvodu zjednodušování, odstraňují IGTV tlačítko. Uživatelé tak stále uvidí IGTV obsah hned z několika zdrojů. Kromě zmíněného feedu a sekce Explore, jsou dále k dispozici například samolepky ve Stories.

IGTV tak tedy přijde o jeden z přístupů, odkud se k němu uživatelé mohli dostat. To pravděpodobně nepotěší tvůrce, kteří na IGTV vkládají svůj obsah. Navíc zde prozatím chybí jakákoliv možnost monetizace. Zatímco autoři obsahu například na YouTube nebo Facebook Watch mají podíl z výdělku anebo mohou nabízet exkluzivní obsah v rámci Facebooku či Twitche, tak IGTV v této oblasti zatím zaostává.

Jediná finanční odměna, kterou Facebook a Instagram nabídli na IGTV, je náhrada za tvůrčí náklady. Mají na ni nárok ale jen některé celebrity.

Jenže nedostatek finanční podpory není jediný zádrhel, se kterým se autoři na IGTV potýkají. Je jím i velmi nízká sledovanost jejich obsahu. Například BabyAriel, kterou Instagram řadí mezi své nejlepší tvůrce, a která má 10 milionů sledujících, natočila 20 delších videí a jen jedno dosáhlo přes 500 000 zhlédnutí. Tedy jen zlomek počtu, kterého dosahují třeba videa na YouTube.

A v kombinaci nedostatku monetizace a nízkého počtu zhlédnutí není divu, že se tvůrci do přípravy obsahu IGTV příliš nehrnou. A uživatelé Instagramu zase nemají důvod jej navštěvovat.

Dalším ukazatelem, že se Instagram snaží službu IGTV více vnořit do své aplikace než ji dávat na odiv, je, že nově můžete do IGTV nahrávat přímo skrze hlavní Instagram nahrávání videí. Opět údajně z důvodu zjednodušování celé aplikace.

Zdroj: TechCrunch

Pokud tedy Instagram chce i v budoucnu pracovat s IGTV, měl by přijít se způsobem, jak jej zatraktivnit pro uživatele i pro tvůrce.

Zdroje: TechCrunch, Instagram

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: