Žádné Dislike tlačítko. Facebook testuje Reactions emoji

12. 10. 2015 | Petr Michl
Facebook nabídne uživatelům vyjádření bohatší škály pocitů, s tzv. Reactions emoji přibudou emoce lásky, smíchu, štěstí, smutku a vzteku.



Facebook začal testovat svoji alternativu k tlačítku „To se mi nelíbí". Dle předpokladů si nechce svou platformu zahltit negací. Facebook nabídne uživatelům vyjádření mnohem bohatší škály pocitů s tzv. Reactions emoji. Zatím pouze v omezeném testu v Irsku a ve Španělsku. Celosvětový roll out by měl nastat do konce roku.

Tato zpráva není tak velkou novinkou. Nedávno vývoj „něčeho jako Dislike tlačítka" naznačil samotný Mark Zuckerberg. Nakonec ale Facebook žádná vlna čirého negativismu nečeká.  I když je mezi emoji i smutek nebo vztek, nevyznívá výběr mezi žlutými animovanými obličeji zdaleka tak fatalisticky jako volba mezi palcem nahoru a dolů. Na výběr je 6 emoji, mimo Like ještě Love, Haha, Yay, Wow, Sad a Angry. V překladu se tak přidává k „To se mi líbí" ještě emoce lásky, smíchu, štěstí, údivu, smutku a vzteku.

Vedoucí produktový manažer Facebooku Chris Cox popsal ve svém příspěvku: „Jak můžete vidět, není to tlačítko Dislike. Věříme, že takto to odpovídá duchu požadavku (na možnost vyjádření větší škály emocí - pozn. red.) šířeji. Studovali jsme komentáře a reakce, které jsou na Facebooku vyjadřovány nejčastěji. Poté jsme se snažili na základě toho vytvořit zkušenost, jež by byla elegantní a humorná..."

Možnost zareagovat pomocí emoji se objeví na mobilní i desktopové verzi u příspěvků od přátel, Stránek i inzerentů. Lidem, co zmáčknou  tlačítko Like nebo nad ním přejedou ikonou myši, budou nabídnuty další emoji. Znázorňuje to video níže.

Co to znamená pro značky a algoritmus news feedu?

Značky budou mít větší přehled o tom, jak jejich příspěvky skutečně na uživatele působí.
Vidíme to jako příležitost pro podniky a vydavatele pro zlepšení jejich chápaní toho, jak lidé reagují na jejich obsah na Facebooku,"
 napsal produktový manažer  Chris Tosswill. Během testu budou moci vidět reakce na všechny jejich příspěvky v Page Insights. Jakákoliv reakce bude mít v tuto chvíli na zobrazení reklamy ten samý vliv jako Like. Z toho prvotního testu se budeme učit a zpětnou vazbu použijeme ke zlepšení. Ve výsledku by měly stránky pokračovat v publikování obsahu, který jejich publikum považuje za smysluplný..."

Lidově řečeno probíhá v době testu doba hájení, kdy je každé vyjádření emoce uživatele skrze Reakce považována za totéž jako nyní Like. Tosswill dále uvedl, že podobná fáze učení za účelem poznání bohatší emotivnější škály reakcí lidí se nakonec odrazí i na algoritmu určujícím, které příspěvky budou uživatelům zobrazené v news feedu.  

Zdroje: Facebook, FB Newsroom

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: