Budou operátoři cenzurovat obsah SMS zpráv?

4. 10. 2010 | ITO
Do SMS zprávy v současnosti můžeme napsat cokoli a nemusíme mít strach, že by kvůli svému obsahu nedošla tam, kam chceme. Tento stav však může být minulostí. Alespoň na úrovni SMS marketingu. Ostatně dokazuje to drobná roztržka, která se před pár dny rozpoutala mezi americkým T-Mobilem a společností Ez Texting.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Do SMS zprávy v současnosti můžeme napsat cokoli a nemusíme mít strach, že by kvůli svému obsahu nedošla tam, kam chceme. Tento stav však může být minulostí. Alespoň na úrovni SMS marketingu.

Ostatně dokazuje to drobná roztržka, která se před pár dny rozpoutala mezi americkým T-Mobilem a společností Ez Texting. Ta se zabývá SMS marketingem - tedy rozesíláním obchodních sdělení třetích stran. Jedním z jejích klientů je také komunita nemocných lidí, využívajících pro léčbu marihuanu, která nechala poslat zprávy, propagující právě využívání marihuany pro medicinské účely. A oheň byl na střeše.

T-Mobile bez předchozího varování Ez Textingu zablokoval veškerou komunikaci a ten na něj zcela logicky podal žalobu. Operátor posléze vydal tiskové prohlášení, v němž obhajuje svoje právo na cenzuru zasílaných zpráv. "Kampaně s kontroverzním obsahem by měly podlehnout předchozímu schválení - jen tak bude zajištěna ochrana zákazníků i operátora před potenciálně nelegálními, podvodnými nebo útočnými kampaněmi," zní jedna z médii nejčastěji citovaných pasáží.

Výsledný verdikt soudu se tak stane zajímavým precedensem. Pokud rozhodne ve prospěch Ez Textingu (což odborná veřejnost očekává), operátoři si na podobné zasahování do svobody projevu nechají zajít chuť. Pokud vyhraje T-Mobile, je pravděpodobné, že se podobný přístup bude (tedy alespoň na úrovni B2B) opakovat mnohem časteji a my se začneme setkávat s novým jevem - obsahovou cenzurou.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: