Burger King bojuje o udržitelnější budoucnost. Zavádí pilotní program ekologických obalů

6. 5. 2021 | Beáta Vaňková
Burger King podniká kroky k tomu, aby snížil svou ekologickou stopu. Obaly, které zákazníci používají nejčastěji, vymění za ekologické. Jeden z největších fastfoodových řetězců na světě vše nejprve otestuje v 51 restauracích v Miami.

Společnost Burger King se před nějakou dobou zavázala, že se stane součástí udržitelnější budoucnosti. Ve své cestě úspěšně pokračuje a nyní spouští pilotní program ekologických obalů pro 8 nejpoužívanějších položek, včetně příborů, brček, víček na nápoje nebo obalů na sendvič Whopper.

Mezi ekologické alternativy, ze kterých budou nové obaly vyrobené patří příbory z plastu na rostlinné bázi zvané cPLA, ubrousky vyrobené ze 100% recyklovaných vláken a obaly na hranolky z obnovitelného neběleného kartonu. Burger King zkouší také dva nové obaly na sendvič Whopper, které obsahují o 13 % a 34 % méně papíru, než ty, které používají nyní.

Burger King bude testovat také papírová i rostlinná brčka a víčka bez brček, což by mohlo eliminovat až 500 milionů jednorázových plastových brček ročně v zapojených amerických restauracích. Jen toho opatření by podle Burger Kingu znamenalo odstranění 910 tun skleníkových plynů ročně, což odpovídá 196 vozidlům jezdícím po celý jeden rok.

Nové obaly bude testovat ve vybraných restauracích v Miami. Po dokončení pilotního testu využije získané poznatky a zpětnou vazbu od zákazníků k tomu, aby už v příštím roce informoval o plánech na celostátní zavedení udržitelných obalů.

Tento projekt ale není prvním ekologickým opatřením Burger Kingu. Tvoří také globální partnerství se společností Loop, která se zabývá výrobou znovupoužitelných recyklovatelných obalů. Cílem této spolupráce je snížit množství jednorázových obalů prostřednictvím těch opakovaně použitelných, například na kávu nebo čaj. Do tohoto projektu chce kromě dříve oznámených měst, kterými jsou New York, Tokio a Portland, nově zahrnout také Paříž a Londýn.

Burger King v tiskové zprávě také uvedl, že na realizaci těchto programů bude spolupracovat se společnostmi Coca Cola a Kraft Heinz. Společnými silami budou pracovat na tom, aby mohli sdílet nové poznatky a zdroje získané z pilotních programů i dalším firmám a pomohou tak uspět v boji s jednorázovými obaly v rámci celých Spojených států.

Fast-foodové řetězce jsou zodpovědné za obrovské množství zbytečného odpadu už jen kvůli tomu, že většina obalů jídla jde po jeho konzumaci do koše. I konkurence Burger Kingu se ovšem v posledních letech snaží svůj dopad zmírnit a deklaruje své závazky směřující k environmentální udržitelnosti. Například v roce 2018 společnost McDonald uvedla, že chce do roku 2025 vyrábět obaly z obnovitelných, recyklovaných a 100% certifikovaných materiálů. Následující rok se i společnost KFC zavázala, že do roku 2025 budou všechny její plastové obaly obnovitelné nebo znovupoužitelné. Podobné sliby pak učinily i další velké řetězce, jako Taco Bell a Starbucks.


Zdroje: Waste 360, Fast Company

 
Sdílejte tento článek:
Podobné články: