Časté notifikace jsou hlavním důvodem, proč uživatelé mažou aplikace ze svých mobilních zařízení

8. 11. 2019 | Kristýna Vozková
Mohou je sice vypnout, ale...i přesto uživatelům vysoká frekvence nerelevantních notifikací vadí natolik, že často smažou aplikaci, která je jejich původcem. Udělají to například 4 z 5 mileniálů.

Pokud aplikace zasílá uživatelům časté notifikace (česky „oznámení”), je to pro ně hlavním důvodem k jejímu vymazání. Vyplývá to z průzkumu společnosti Leanplum, do kterého se zapojilo více než tisíc uživatelů mobilních zařízení z USA. Z průzkumu vyplývá, že je vcelku jedno, jestli se jedná o slevy na oblečení, různé „užitečné” rady a tipy nebo aktuální zprávy ze světa. Díky neustálému vibrování telefonu mají uživatelé zkrátka pocit, že jim aplikace život spíše komplikuje, než usnadňuje. A k čemu ji potom v telefonu vlastně mají?  Vysoké množství nerelevantních notifikací tak označila většina účastníků průzkumu za hlavní důvod pro smazání aplikace. V případě mileniálů se jednalo o 78 % a u generace Z o 67 %.  I zde tedy platí pověstné pořekadlo, že méně je někdy více a že upozorňovat na sebe za každou cenu se nemusí vždy vyplatit. 

Push-notifikace byly v průzkumu označeny za nejméně preferovaný způsob komunikace ze strany uživatelů. Rádo je má jen 15 % dotazovaných. Téměř polovina (46 %) potom zvolila za oblíbený způsob komunikace e-mail.  Ačkoliv e-mail není tak mrtvý, jak by se mohlo zdát, v tomto případě hraje velký podíl na jeho popularitě věk dotazovaných. U generace Z e-mail nefrčí zdaleka tolik jako u generace X (lidé narození v letech 1965 až 1979). 

Celkem 91 % respondentů však nevadí notifikace v rámci e-mailové aplikace. Z jakého důvodu? Vliv na to může mít například fakt, že e-maily jsou nám doručovány ze všech možných zdrojů a nejsou generovány pouze jedinou třetí stranou. Uživatelé tak častěji nadávají sami sobě kvůli tomu, na kolika stránkách potvrdili odběr, než aby z neustálého cinkání mobilu vinili samotnou aplikaci. Celkem 87 % dotazovaných dále uvedlo, že je neobtěžují ani notifikace finančního charakteru. Peníze stále zkrátka hýbou světem.

A teď alespoň jedna dobrá zpráva pro Facebook v jeho těžkých časech. Celkem 23 % respondentů jej označilo za aplikaci, která nejlépe komunikuje se svými uživateli. Výhodou aplikací sociálních médií je především fakt, že aktuální informace o dění u přátel považuje za otravné jen málokdo (alespoň v porovnáním s různými novinkami ze světa nebo tipy na akce). I zde ale hraje velkou roli věk respondentů. Až 72% generace Z uvedlo, že jsou za aktualizace o přátelích a sledujících rádi, v případě generace X už toto číslo klesne na 43 %.

Z výzkumu tedy vyplývá, že pokud nevlastníte aplikaci finančního charakteru nebo některou ze sociálních platforem, měli byste dlouho rozmýšlet, zda uživatelům nějakou tu notifikaci zaslat. Namísto budování vzájemných vztahů byste mohli (u mileniálů téměř ve čtyřech z pěti případů) skončit v koši. 

Zdroj: fastcompany.com 

 
Štítky dokumentu: Případové studie

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: