Conan O’Brien hacknul LinkedIn

21. 10. 2013 | PM

LinkedIn se již nějakou dobu snaží stát něčím víc než jen vývěskou profesionálních životopisů. Jedním z nejúspěšnějších kroků, které tuto snahu podporují, je vytvoření "LinkedIn Influencer Program". Úzký okruh lidí vybíraný přímo LinkedInem je propagovaný v newsfeedu uživatelů a je důkazem, že na LinkedIn se vyplatí chodit i za obsahem. Ostatně neúčastní se ho žádní nazdárci, mezi influencery můžeme najít CEO impéria Virgin, Richarda Bransona, ale i prezidenta USA, Baracka Obamu. V neděli 20. října se k nim přidal jeden z nejvlivnějších amerických moderátorů, Conan O'Brien.

Podobně jako jiné velké hvězdy s vlastní večerní talk show, jakými jsou David Letterman, Jimmy Kimmel nebo Jimmy Fallon, dokáže svým humorem šířit své názory způsobem, který mu může většina byznysmenů jenom závidět. Svým úvodním příspěvkem postavil na hlavu způsob, jakým „influenceři" na LinkedIn budují svou čtenářskou obec. Přečtěte si několik úryvků:

„Zdravím, kolegové, titáni byznysu!  
Tady Conan O'Brien, ne Cheng-Gong, ten mladý čínský chlapec, který obvykle řídí mou přítomnost v sociálních médiích. Nejprve mi dovolte říci, že je skutečná pocta blogovat na internetu – toto privilegium je dostupné jen pro nejlepší a nejchytřejší miliardu lidí na zemi. Není žádným tajemstvím, že my jako živočišný druh máme nebezpečný nedostatek blogů. Proto, jako každý jiný vůdce, přispívám svým dílem. Navíc je skvělý pocit být na LinkedIn mezi mnou rovnými – tedy mezi atraktivními, úžasně úspěšnými plutokraty, kteří se smějí vlastním vtipům...

Tucty mnou najatých kývačů trvají na tom, že tyto řádky čtou nyní miliony podniků a světových vůdců (Ahoj, Desmonde Tutu!). Nemám proto na výběr a musím z tohoto blogu udělat tu nejskvělejší sbírku rad pro byznys a osobní život, která byla kdy stvořena. Je mi líto, Malcolme Gladwelle, na hřišti je nový Malcolm Gladwell. To hřiště je LinkedIn a ten Malcolm Gladwell je Conan O'Brien. Jaká je moje kvalifikace? Jen pro začátek, dělal jsem rozhovor s hlavními postavami Twilight ságy, jednoho z NEJZISKOVĚJŠÍCH podniků všech dob. Máte rádi zisky, kolegové mogulové, že? ...

...sledujte mě. Proč? Společně můžeme vystoupat na vrchol potravního řetězce na LinkedIn bez jakéhokoliv skutečného důvodu. Toto je moje mise – aby mě soudili jiní, ne na základě síly mého charakteru, moudrosti mých blogových příspěvků, ale podle počtu followerů na LinkedIn. Je to ubohé. Je to povrchní. Je to ztráta času pro všechny zúčastněné. Tohle bude zábava!

Srdečně,

Cheng-Gong"

LinkedIn byl dosud poněkud ponurým místem, kde si lidé báli povolit kravatu. Úspěšným typem blogových příspěvků jsou často články typy „10 tipů, jak dosáhnout..." s linkem na vlastní seminář nebo knížku o osobním rozvoji na konci textu. Conan O'Brien udělal svůj „sales pitch" pro získání čtenářské obce s pomocí humoru. A jak to tak v úspěšných případech bývá, s pomocí humoru, který má v sobě i kousek pravdy v tom, že LinkedIn je alespoň částečně pro mnoho z nás narcistická nástěnka, kde sbíráme úspěšné kontakty jako pokémony, a budujeme tak svůj sociální kapitál.

Štítky dokumentu: Online PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: