Pokémon Go je nejúspěšnější mobilní hrou v historii. V počtu uživatelů dohání i Google Mapy

15. 7. 2016 | Kateřina Tauchenová
Pokémoni jsou všude. V USA už jejich lovem dokonce tráví více času než na Facebooku.

Šílenství kolem virtuální hry Pokémon Go si v posledních dnech nešlo nevšimnout. Po ulicích pobíhají lidé zírající do chytrých telefonů, kteří jejich pomocí chytají imaginární postavičky Pokémonů, a večerní diskuze u piva se čím dál častěji začínají točit kolem toho, kolik se jich komu ten den podařilo pochytat. Ačkoliv tato mánie může mnoha lidem přijít nepochopitelná, je pravda, že se této hře podařilo zvednout z gauče tolik lidí jako nikomu jinému. Do určité míry můžeme říci, že aplikace udělala pro pohyb dětí víc než nespočet vládních programů po celém světě, které se na tuto problematiku zaměřovaly.

Hra se dokonce stala nejvirálnější aplikací v historii a ve Spojených státech už počet jejích denních uživatelů předčil návštěvnost Twitteru. Podle reportů různých analytických firem to dokonce vypadá, že lidé touto hrou tráví více času než na Facebooku.

Podle zprávy společnosti SimilarWeb se hře minulý čtvrtek podařilo v počtu instalací v systému Android předběhnout i oblíbenou seznamovací aplikaci Tinder.

V pondělí pak Pokémon Go předčil i Twitter, a to v počtu denních uživatelů. V USA nyní hru denně hraje 5,92 % populace.

Zajímavé je, že mánie už propukla i v zemích, kde aplikace ještě ani nebyla oficiálně uvedena.

Zatímco trh herních aplikací zaznamenal v posledních letech obrovský zájem o několik dalších mobilních her – jako například Candy Crush, Clash Royale, Minecraft nebo Slither.io – podle nejnovějšího reportu od průzkumného serveru SurveyMonkey je zájem o Pokémon Go v porovnání s nimi mnohem vyšší – označil jej za „největší mobilní hru v dějinách USA“.  

V pondělí Pokémon Go zaznamenal téměř 21 milionů aktivních denních uživatelů, čímž překonal vrchol hry Candy Crush, která dosáhla svého vrcholu v roce 2013, stejně jako další hry Draw Something, Clash Royale a Slither.io, z nichž se žádná v posledních letech na takové číslo nedostala.

Ve zprávě je také zmíněno, že po Tinderu začíná Pokémon Go v počtu instalací na Androidu dohánět také Snapchat. Během příštích dnů by pak mohl předběhnout dokonce i aplikaci Google Mapy.

Počet aktivních uživatelů není jediným ukazatelem úspěchu herní aplikace. Z pohledu dnešního konkurenčního prostředí trhu s mobilními aplikacemi jsou důležité i další ukazatele jako například doba, kterou lidé denně stráví skutečným používáním aplikace. Pokémon Go však láme rekordy i tomto případě. Podle průzkumu společnosti SensorTower nyní ve Spojených státech lidé tráví více času chytáním Pokémonů než prohlížením Facebooku.

Facebook  má ale samozřejmě stále mnohonásobně více uživatelů než Pokémon Go – podle posledních oficiálních údajů jej aktivně používá 1,5 milliardy lidí po celém světě, zatímco počet instalací Pokémon Go se zatím pohybuje kolem 15 miliionů.

Zajímavostí je, že podle průzkumu firmy SimilarWeb je aplikace nainstalována na více než 10 % všech zařízení s operačním systémem Android v USA a na více než 15 % zařízení v dalších zemích, kde je aplikace oficiálně odstupná, tedy v Austrálii a na Novém Zélandu.

Co se uživatelů systému iOS týče, průměrně stráví hraním Pokémonů 33 minut denně. To je více, než v případě jakékoliv jiné analyzované aplikace, včetně Facebooku, Snapchatu, Instagramu, Twitteru nebo Slither.io.

Na druhém místě se v délce používání umístil Facebook, na němž uživatelé strávili průměrně 22 minut a 8 vteřin. Třetí místo obsadil Snapchat s 18 minutami.

Z pohledu doby strávené hraním her má ale Pokémon Go stále co dohánět. Podle výsledků průzkumu firmy SensorTower uživatelé tráví hraním Game of War průměrně dvě hodiny denně a hraní hry Candy Crush Saga jim průlměrně zabere kolem 43 minut.

Žádný z výše uvedených úspěchů však nemůže aplikaci zaručit, že se na prvních místech udrží po delší dobu. Podobný raketový start zaznamenala před několika lety první mobilní hra od Nintenda, Miitomo, která po raketovém startu a rychlém dobytí první příčky v App Store brzy zmizela v propadlišti dějin. Na druhou stranu je nutné dodat, že Pokémon Go se od ostatních her poměrně liší, a to především brilantně zpracovanou herní mechanikou, díky které udržuje hráče aktivní, zaujaté a nutí je se do aplikace stále znovu vracet.

Jeden z problémů, se kterým by se aplikace mohla do budoucna potýkat, je udržení rovnováhy mezi potřebami velmi aktivních hráčů a těch spíše rekreačních. Už teď se tento problém začíná objevovat v tzv. Pokémon arénách (místo, kde spolu Pokémoni bojují), které ovládají nejlepší hráči a pro ty průměrné je čím dál tím těžší se do jejich bitev zapojit. Tomuto problému ale může Pokémon do budoucna snadno zabránit tím, že umožní bitvy jeden proti jednomu a obchodování s Pokémony, což pravděpodobně brzy opravdu udělá.

Zdroj: TechCrunch

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: