Infarktová PR tragédie v Heart Attack Grill

18. 2. 2013 | Petr Michl
PR pohroma: O tom, jak ambasador značky Heart Attack Grill dostal infarkt a naplnil slogan podniku: „Jídlo, pro které stojí za to umřít.“

Nemějte příliš extrémní firemní slogany, mohly by se naplnit. Přesně to se stalo restauraci Heart Attack Grill z Las Vegas, jejíž firemní motto zní: „Jídlo, pro které stojí za to umřít.“ Infarkt s fatálním koncem se týkal navíc nejvěrnějšího ambasadora značky, Johna Allemana. Ten den co den restauraci navštěvoval a často dobrovolně postával před podnikem v mundůru nemocničního pacienta a hlasitě lákal kolemjdoucí na porci nezdravého jídla.

Současná módní vlna přeje zdravým potravinám, farmářským trhům a všemu co je bio a eko. Ač valná část lidí západního světa trpí nadváhou, čím dál větší množství se jí snaží vzdorovat zdravým životním stylem a vyváženou stravou. Není tak divu, že se můžou uchytit i podniky, které v protireakci tvrdí, že být tlustý a spokojený je fajn. Přesně tuto profilaci si zvolil Heart Attack Grill a zahnal ji do extrému. Návštěvníci jsou nazýváni pacienty a mohou si uvnitř restaurace obléci nemocniční úbor, jídlo jim nosí servírky v kostýmech sexy zdravotních sestřiček. Nemocniční tématikou je prodchnuto i menu, jako nejkaloričtější hamburger na světě je označován quadruple bypass burger. To, že být řádně vykrmený přináší své výhody, restaurace posilovala třeba tím, že dávala jídlo zdarma lidem nad 158 kilogramů (350 liber).

 

John Alleman byl fanatický fanoušek restaurace, která ho ovšem neplatila. On v ní byl přesto každý den a často před ní postával a lákal lidi dovnitř. Majitel restaurace Jonh Basso k tomu uvedl pro Yahoo News: „Říkal jsem mu, že jestli bude pokračovat v takovémto jídelníčku, zabije ho to… Byl snad jediný člověk, který byl pravděpodobně v restauraci víc než já.“ Alleman byl tak populární, že se jeho fotografie dostala i na menu podniku.

Pokud vám to vše přijde až příliš ironické, je potřeba dodat, že toto není pro Heart Attack Grill tak úplně nová situace. V březnu 2011 zemřel na komplikace spojené s pneumonií ve věku 29 let mluvčí podniku Blair River, který vážil 260 kilogramů. To, že jeho role byla především symbolizovat princip „all you can eat“ v praxi, ilustruje i propagační video níže.

Reklama, v které vystupuje někdejší mluvčí značky, 260 kilogramů vážící Blair Jones. Zemřel v březnu 2011.


Nabízí se tak otázka, zdali je takovýto hraniční koncept propagace obžerství etický. Tou druhou nasnadě je pak, jestli již druhý tragický osud ambasadora značky ve stylu „láska až za hrob“ nemůže podniku uškodit. Domníváme se, že možná trochu paradoxně celá situace spíše Heart Attack Grill pomůže. Las Vegas je místem opulentních atrakcí, kam se sjíždí lidé z celého světa. HAG tak pro ně může být jen přitažlivým místem, které je „jednou nezabije“.


Zdroje: www.huffingtonpost.com, www.nydailynews.com

Štítky dokumentu: Facebook YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: