Infografika: Co vše může způsobit pomalé načítání webových stránek

7. 7. 2016 | Jakub Hort
Utíkají vám v e-shopu zákazníci od kasy? Může to být následek pomalého načítání vašeho webu.



Kdybyste měli říct 3 věci, co vás při putování online světem štvou, jaké by to byly? Jednu z předních příček by určitě obsadilo pomalé načítání stránek, které pije krev snad všem uživatelům.  Počet situací, kdy stránku prostě zavřete, protože na její dlouhé načítání nemáte nervy, zdaleka nespočítáte na prstech jedné ruky.

Ať už si objednáváte večeři, nakupujete oblečení nebo jen čtete nejnovější zprávy, nechce se vám čekat a informace potřebujete mít hned. V případě internetového prohlížení jsme velmi netolerantní, a když jedna webová stránka neposkytne službu dostatečně rychle, tak ji zcela určitě nahradí jiná, která nás uspokojí lépe. To je krutá realita. Až se příště budete koukat na statistiky vašeho webu v Google Analytics, tak vyzkoušejte i stránku Page Speed Insights. Ta vám sdělí, jak rychle se váš web načítá, a jak byste mohli rychlost ještě zvýšit. Je tedy váš web dostatečně rychlý nebo ne?

Podle infografiky, kterou představil On Blast Blog, 47 % internetových uživatelů očekává, že se webové stránky načtou maximálně do 2 sekund. Zároveň 40 % uživatelů opouští webové stránky, které se načítají déle než 3 vteřiny. Důležité však je, že zpoždění o pouhou 1 sekundu může vyústit v 7 % snížení konverzí. V řeči čísel to znamená, že pokud e-shop vydělává 100 000 Kč denně, tak v průběhu jednoho roku přijde o příjmy v hodnotě 2 500 000 Kč. A to není částka, nad kterou se s čistým svědomím mávne rukou.

Vteřinové zpoždění také znamená pokles prohlédnutí stránek o 11 % a návštěvníci jsou samozřejmě více nespokojeni. Celkem 3 z 5 návštěvníků pomalého webu tvrdí, že se s největší pravděpodobností zpět už nevrátí, a když se web načítá déle než 4 vteřiny, tak jich 75 % jednoznačně řeklo, že už nikdy více stránku nenavštíví.

Rychlost webu a doba načítání stránek také koreluje s vyšším Quality Score. Pro Google je „pomalý načítací čas stránek“ regionální průměr + 3 vteřiny. Pokud se vaše stránky načítají ještě pomaleji, tak to bude mít na Quality Score negativní efekt.  Když někdo klikne na vaši reklamu a odejde ještě dříve, než se stihne stránka načíst, je to signál pro Google a na hodnocení vašeho webu to může mít pouze špatný vliv.


Celou infografiku si můžete prohlédnout níže:

Zdroj: On Blast Blog

Štítky dokumentu: Infografika

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?