Internet Advertising Conference 2014: Budocnost RTB i zahlcený Facebook

16. 5. 2014 | Irena Šovčíková
Svět internetového marketingu se neustále vyvíjí a nabízí stále nové možnosti, ale i výzvy. Konference IAC 2014 přinesla marketérům přehled toho, jaké je budoucnost i současnost internetové reklamy.

Ve čtvrtek 24.dubna 2014 se pražský hotel Clarion zaplnil marketéry u příležitosti konference Internet Advertising 2014, kterou organizovala společnost Internet Info. Celý den se vzduchem nesly pojmy jako RTB, automatizace inzerce, sociální sítě, zpoplatnění obsahu internetových médií i ochrana dat.

Nás ze všech zajímavých příspěvků nejvíce zaujaly přednášky Jana Řežába ze SocialBakers a Arjana Roijena za společnost Quisma.

Jan Řežáb - Budoucnost je v sociálně nativních firmách

O budoucnosti marketingu na sociálních sítích a o tom, jak ze svých fanoušků získat co největší hodnotu promluvil CEO české společnosti SocialBakers, Jan Řežáb. Podle něj například pokles organického dosahu na Facebooku, který se přičítá hlavně změně algoritmu, je spíše důsledkem násobně většího množství obsahu, který firmy publikují. Například zatímco v roce 2009 byl průměrný měsíční počet příspěvků na jednu stránku 7, nyní je to přes 40. Každý uživatel sleduje také mnohem více stránek. Výsledkem není nic jiného, než přehlcení Facebooku. Není tedy vhodné očekávat, že by se organický dosah měl zvyšovat, na to jednodušše není prostor. Řešením není ani prázdné promování obsahu bez pořádného demografického cílení a testování jednotlivých cílových skupin.

Cílem, do kterého by se v nejbližších letech měly firmy dostat, je jakýsi model sociálně nativní firmy, která zapojí do správy všechny zaměstnance - od managementu, přes HR, po komunikační tým, je schopná řešit problémy 24 hodin, 7 dní v týdnu, komunikuje lokálně a zveřejňuje obsah, který je zajímavý, virálně sdílený a navázaný na její podnikání.

Skvělým příkladem non-stop zákaznické péče na sociálních stítí je například aerolinka KLM. Ukázkou kvalitního obsahu může být i komunikace společnosti Nestlé, pod kterou spadá přes 2000 stránek. I přesto zvládá komunikovat aktuálně a zajímavě vzhledem k své cílové skupině.

Firmy by také měly přestat vnímat sociální marketing jako součást digitální sekce. Podle Jana Řežába je totiž vrstvou, která překrývá všechny kanály. Důležité je si také uvědomit, že sociální sítě se nedají měřit jen počtem fanoušků, jak to bývá často zvykem. Marketéři by se měli zabývat mírou zapojení, aktivitou i dalšími metrikami. Budoucnost spočívá také v obsahových sociálních sítích, jako ja Youtube, Vine, nebo Instagram, jejichž marketingová adopce v rámci České Republiky zatím není valná.

Arjan Roijen - Rok 2014: Co bude udávat směr v digitálním marketingu?

O budoucnosti digitálního marketingu mluvil i Director Operations v agentuře QUISMA, Arjan Roijen. Digitální reklama má, i přes to, že patří mezi novější kanály, obrovskou roli v rozpočtech všech firem. Například ve Velké Británii tvoří rozpočet na digitální reklamu necelou polovinu celkového budgetu. Větší útrata sebou přináší i rychlejíš a větší rozvoj této oblasti. Marketéři by rozhodně měli věnovat pozornost systému RTB, kterému Arjan přikládá velký potenciál. A svoji doměnku potvrdil i čísly - za poslední rok narostla útrata v RTB o 38 % a v nejbližších 4 letech se ve střední Evropě očekává nárůst o 91 %. Je tedy jasné, že budoucnost se po nese v duchu programového, tedy automatizovaného nákupu inzertního prostoru v rámci internetu, který umožňuje i menším inzerentům dosáhnout na prémiová umístění reklamy, jež byly dříve hrou jen opravdu velkých hráčů a mediálních agentur.

 

To by mělo přinést zefektivnění inzerce a také maximalizace profitu z reklamy. Podle Roijena model RTB inzerce nabízí efektivní komunikaci s cílovým publikem napříč celým digitálním prostředím. A to nejen v rámci internetu, ale i například televize a mobilu. Ten je dalším důležtiým trendem digitální reklamy. V multiscreenovém světě je totiž právě mobilní prostor centrálním bodem. Není tomu tak bezdůvodně, Arjan uvedl, že průměrné CTR je u mobilu dvakrát vyšší než u desktopu.  Výhodou je také možnost cílit podle aktuální lokace uživatele. Tak či tak, marketing už není záležitostí jedné platformy. Cesta k nákupu mnohdy obsahuje mnohem více oslovovacích kanálů, od televizního spotu, přes displajovou reklamu. 

Internet Advertising Conference 2014 nabídla pestrý program, shrnující to, co by inzerenti měli vědět a být schopní zahrnout do svých strategií. Vybrané přednášky můžete shlédnout na videu zde. K dispozici jsou také slidy z přednášek.

Štítky dokumentu: Reportáže

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: