Internet Advertising Conference 2019: Instagram vs. Facebook Stories

21. 5. 2019 | Petra Zeidlerová
Používáte v online propagaci Instagram a Facebook Stories? Měli byste. Důvody nám vyjmenoval Vojtěch Lambert na 12. ročníku Internet Advertising Conference 2019.

„Stories jsou bulvárem současné doby," začal svou přednášku na Internet Advertising Conference 2019 Vojtěch Lambert - spoluzakladatel a výkonný ředitel LCG New Media. A má pravdu. Prostřednictvím stories sledujeme příběhy zajímavých lidí a nahlížíme "za oponu" značek, které nám jsou blízké. Vytváříme si vztah. Právě tomuto tématu se budeme z každoroční akce Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) v tomto textu věnovat. 


Vojtěch Lambert na IAC 19. Zdroj: IAC

Jak stories vznikaly

Pojďme se vrátit do roku 2016. Právě v této době přichází Mark Zuckerberg s formátem Instagram stories. Možná si vzpomínáte na to, že se inspiroval Snapchatem. A hodně. Původně se od sebe Instagram a Snapchat stories příliš nelišily. Vždy se jednalo o sdílení fotek a videí, které po 24 hodinách nekompromisně zmizely. Postupem času Instagram přidává další funkce - Boomerang, označování lidí v příspěvcích, Highlights Stories a další. Snapchatu se vzdaluje. 

Mark Zuckerberg se svým týmem nelenil a podobnou funkci přidal také pod název„Můj stav” v aplikaci WhatsApp a za krátký čas se stories objevily také na samotném Facebooku. 

Proč jsou v současné době stories tak důležité

Tipnete si, kolik stories vznikne za minutu? Je to neuvěřitelných 460 milionů. Stories baví. Zejména ty na Instagramu: „80 % uživatelů Instagramu využívá Instagram Stories,” uvedl ve své prezentaci Lambert. A na svém dalším slidu demonstroval, že jejich počet rok od roku stoupá. 

Vojtěch Lambert s pomocí dat z Facebook Business Manageru demonstroval, že sociální sítě mají stále obrovskou sílu. A vliv. Počet aktivních uživatelů 13+ v České republice k březnu tohoto roku vypadá následovně: 

  • Instagram 2,1 milionu

  • Facebook 4,7 milionu

  • Messenger 3,7 milionu 

Facebook vs. Instagram Stories 

Vojtěch Lambert a jeho tým z LCG New Media analyzovali data z rychloobratového zboží, módy, péče o zdraví, gastronomie, zábavy a politiky. A co sledovali? Organické Stories v rámci IG i FB profilů a placené stories v rámci IG i FB profilů. V další části článku si rozebereme, jak si si jednotlivé stories vedly. 

Facebook Stories mají zatím solidní organický dosah 

Organické Facebook Stories fungují v současné době velmi dobře, protože je to mladý formát a Facebook do něj prozatím nepouští příliš mnoho reklamy. 

„Poměr otevření FB Stories je větší, než je celkový engagement FB stránek,” uzavřel své zkoumání Facebookových Stories Lambert. Jak to? Z výzkumu vyplývá, že Facebook Stories si v průměru rozklikne 4,48 % fanoušků. A engagement rate u příspěvků tvoří jen 3,5 %. A jak by mělo takové úspěšné stories vypadat? 

 

  1. Čím lepší náhledový obrázek, tím vyšší proklik (až o 20 %).
  1. Čím menší intenzita, tím vyšší dosahy. Když budete své stories publikovat pravidelně, ale střídmě, uděláte nejlépe. Zveřejňujte je pouze tehdy, když máte co říci. Sledující zbytečně nezahlcujte.  
  1. V čase může zájem klesat = důraz na kvalitu sdělení. Publikujte stories v době, kdy jsou fanoušci aktivní. Jak tuto dobu odhalíte? Zapátrejte ve statistikách Facebooku. Jděte na firemní stránku, kterou spravujete. V horním menu klikněte na  „Přehledy” a v levém sloupci vyberete „Příspěvky”Objeví se před vámi dny, které jsou nejlepší pro publikování příspěvků i stories. Pod tímto grafem uvidíte další, který vám odhalí nejatraktivnější časy pro zveřejňování obsahu. Tyto statistiky zachycuje následující grafy.

Organické Instagram Stories vyvolá větší interakci než příspěvky na zdi

„Otevření IG Stories je 3x častější než interakce s příspěvkem na zdi,” uvedl výsledky svého zkoumání organických Instagram Stories Lambert. Instagram Stories si navíc v průměru rozklikne neskutečných 29,6 % fanoušků. A engagement ratepříspěvků tvoří přitom v průměru jen 9,45 %

A jaký je podle Lamberta recept na úspěšné publikování těchto stories? 

  1. Dávejte maximálně 3 stories za sebou. Měla by navazovat.

  2. Již u druhého příběhu je propad 10-15 %.

  3. Fanoušky nezahlcujte. Celosvětový benchmark je 9-10 stories měsíčně. 

 

I v tomto případě stories pomůže, když je publikujete v době, kdy jsou vaši fanoušci nejvíce aktivní. Tuto dobu zjistíte pomocí statistik, které firemní účty Instagramu nabízí. Klikněte na Přehledy, dále jděte na Okruh uživatelů” a úplně dole najdete graf s názvem ‚‚Sledující”, který si nahoře překliknete na Dny. Zde podle sytosti sloupečků na první pohled vidíte, které dny jsou pro Instagram Stories jako stvořené. Když na graf kliknete, objeví se vám i počet aktivních uživatelů v daný den. Graf si můžete přepnout také na „Hodiny” a podívat se, kdy jsou vaši sledující nejvíce aktivní během dne. 

Placené Instagram a Facebook Stories

„Instagram je v současné době nejlevnější brandový formát. Celý český Instagram můžete zasáhnout za 20 000 Kč,” zahájil slibně svůj poslední blok přednášky Vojtěch Lambert. „Průměrná míra prokliku se pohybuje okolo 0,2 %,” doplnil. Jako příklad úspěšné kampaně uvedl propagaci akcí pro Hrady.cz. Kampaň zasáhla 114 097 uživatelů Instagramu, cena za 1 000 zobrazení neboli CPM tvořila částku 8,76 Kč a celkem se utratilo jen 1 000 Kč. 

Placené Facebook Stories jsou teprve v plenkách. Facebook do stories příliš mnoho reklamy nepouští a vy si jako inzerenti musíte vybrat ještě další sekce, kde vám reklama poběží. 

Do čeho firmy v současné době více investují

Z analýzy Socialbakers jasně vyplývá, že firmy stále investují více do feedu než do stories: 

  • Feed: 69,3 %

  • Instagram stories: 30, 7 % 

A to i v současné době, kdy je podle Lamberta feed podstatně dražší: 

Shrnutí na závěr

Z již řečeného jistě chápete, že je to nevyužitá příležitost. Jaké byly 3 nejdůležitější body celé přednášky? 

  • Poměr otevření FB Stories je větší, než je celkový engagement FB stránek.

  • Otevření IG Stories je 3x častější než interakce s příspěvkem na zdi.
     
  • Celý český Instagram můžete zasáhnout za 20 000 Kč. 

„Ze stories nemůžeme očekávat ty největší prodeje, na to jsou jiné platformy. Ale bez pochyby jim patří budoucnost komunikace na sociálních sítích,” uzavřel svou skvělou přednášku Vojtěch Lambert. 

Zdroje fotografií: prezentace Vojtěcha Lamberta, IAC

Kam dál? 


Lukáš Kružberský na IAC 2019. Zdroj: IAC 

Velké značky stále využívají pro reklamu ze 70 % televizi a jen z 30 % digital. Podle brand manažerů totiž online reklama nefunguje a nikdy nefungovala. Proč tomu tak je, vysvětlil Lukáš Kružberský na IAC 19. Přečtěte si více v naší reportáži zachycující jeho prezentaci s názvem Digitální reklama je bullshit. Jak z toho ven?,

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.