Základní informace o SEO

17. 12. 2008 | Brož František

O tvorbě webových stránek již byly sepsány stohy návodů, příruček, knih atd. Všude se popisují technologie, jako (X)HTML, CSS, JavaScript, Flash a další, ale o jejich správné optimalizaci pro vyhledávače se začalo mluvit až v poslední době. A právě ona je jednou z nejdůležitějších součástí kvalitní webové prezentace.
Můžete mít výborný obsah, ale když ho nikdo nenajde, je vcelku k ničemu. Takový extrém většinou nehrozí. Pokud je obsah opravdu dobrý, vyhledávač si k vám cestu najde, avšak s rostoucí konkurencí začne být SEO čím dál tím důležitější. Optimalizace pro vyhledávače je oproti bannerům a dalším jediná forma internetové reklamy, která klade důraz na samotnou webovou stránku a přímo do ní zasahuje. Častou chybou majitelů webů je postoj: “Tak, web máme hotový a teď ještě to SEO.” Je důležité začít s optimalizací v době, kdy je web teprve na papíře, kdy se rozhoduje o jeho poslání, cílových skupinách, navigaci atd.

Některé zásady SEO

  • Je potřeba samotný web přizpůsobit cílové skupině. Tím se řídí i výběr klíčových slov.
  • Při samotné optimalizaci pro vyhledávače jde o úpravu on-page (na stránce) a off-page (mimo stránku) faktorů.
  • Mezi on-page faktory patří hustota klíčového slova v jednotlivých částech stránky, struktura kódu a navigace webu.
  • Off-page faktory jsou odkazy, které vedou na stránku. Konkrétně jejich počet, kvalita a závislost podobnosti obsahů obou stránek – odkazující a odkazované.

Optimalizaci pro vyhledávače by měl zahrnovat každý kvalitní web. Protože stále mnoho webdesignerů neví, jak takový web vytvořit, existují specialisti, konzultanti pro optimalizaci, kteří radí, jak web správně vytvořit a zlepšit pozice stránek ve vyhledávačích. U vysoce konkurenčních slov by jen pouhá znalost základů SEO nestačila. Stále více lidí vyhledává spíše ve fulltextu než v katalogu. Dotazy se zpřesňují a konkurence stránek se zvyšuje. Právě proto je stále častěji kladen velký důraz na dobře optimalizovaný web. Zahraniční studie dokazují, že uživatelé při vyhledávání projdou maximálně 30 odkazů. Největší šanci na úspěch mají však stránky v první desítce, resp. trojce.

Výhody

  • nízké náklady v porovnání s dalšími formami internetové reklamy pro dlouhodobou propagaci
  • dobrá optimalizace je účinná ve více vyhledávačích najednou, a tedy zasáhne, tzn. přivede, více uživatelů
  • dlouhodobý účinek

Nevýhody

  • nutnost stále reagovat na měnící se chování (algoritmy) vyhledávačů a upravovat on-page a off-page faktory
  • stálé budování nového obsahu webu u více konkurenčních slov
  • nejistota výsledku ve vysoce konkurenčním prostředí (cestovní ruch, webhosting, reklama) – nedá se zaplatit první pozice. Výhodné je pro taková slova využít jiných forem reklamy, např. PPC.



 

 

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum PPC SEO

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?