Jak najít youtubery, které vaši zákazníci opravdu sledují a zároveň nestojí majlant? Odpovědí může být reverzní remarketing

22. 11. 2018 | Petr Michl
Hlavně, ať nám lidi na ten banner neklikají. Musí být co nejošklivější, úplně stačí, když se bude zobrazovat. I takovýto přístup může být začátkem velmi úspěšné kampaně.

Youtubeři mohou jednou zmínkou zvýšit vaše prodeje takovým způsobem, že vám to vybrakuje skladové zásoby. Když ale netrefíte cílovou skupinu nebo se product placement nepovede, může být také efekt jedna velká nula. V případě známého youtubera navíc může být ta nula i pěkně drahá.

V FG Forrest si proto při plánování jedné z kampaní dali toto zadání: nejznámější youtubery vynechejme, protože jsou strašně drazí. Navíc naše cílová skupina bude pravděpodobně tvořit jen zlomek jejich publika, a tak bychom za velké peníze stříleli hodně naslepo. Hledejme takové, které zákazníci také sledují, a i když mají řádově méně odběratelů, zacílení bude mnohem přesnější, levnější a účinnější.

Klientem byla v tomto případě značka Kroonwear, která vyrábí designové batohy pro puberťáky, cílovou skupinou jsou děti 9-12 let. Úkolem bylo najít youtubery, které tyto děti a jejich rodiče sledují a kteří budou ochotní natočit video s batohem tak, aby ve výsledku podpořilo prodej.  Bylo jasné, že cesta přes seznam nejsledovanějších youtuberů nepovede.

 

Reverzní remarketing neprodá, ale najde ty, co to už udělají

Pro identifikaci vhodných youtuberů byla vytvořena metoda reverzního marketingu.

Jak na to?

  • Ve statistikách návštěvnosti definujeme zákazníky, kteří na webu klienta nakoupili nebo jinak zkonvertovali. Vytvoříme si tzv. remarketingové publikum.

 

  • Vytvoříme banner, který bude co nejméně atraktivní. Nechceme, aby na něj. lidé klikali. Jde nám pouze o jeho zobrazování.

 

  • V internetové kampani nastavíme, aby se remarketingovému publiku zobrazoval náš neatraktivní banner jinde na internetu.

 

  • Ve statistikách reklamního systému zjistíme, na jakých YouTube kanálech se (ne)banner zobrazil. Čím více zobrazení, tím relevantnější je YouTube kanál pro naši cílovou skupinu.

Díky této metodě získáte tipy na  relevantní youtubery, kteří si rozhodně neřeknou o balík jako Kovy nebo další áčkoví influenceři. Podařilo se to i v kampani pro Kroonwear, v jejímž rámci byla oslovena také youtuberka Lea. Natočila video „Co je v mém školním batohu“, které na jejím YouTube kanále zaznamenalo přes 50 tisíc zhlédnutí a více než 600 komentářů


Druhou youtuberkou byla Máma v Německu. Video s rozbalováním batohu zhlédlo přes 20 tisíc lidí.

Náklady na spolupráci s těmito mikroinfluencery  byly přitom výrazně menší, než by tomu bylo při snaze jít pouze po jménech, co jsou trendy. To, že pro jejich určení bylo potřeba vytvořit display kampaně, co nefungují, je vlastně jen zajímavý paradox.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: