Kampaň #AxThePinkTax má zatočit s nespravedlivě dražšími výrobky pro ženy

4. 4. 2019 | Milada Zemanová
Totožné výrobky, stejná značka, ale odlišná cena. Přitom jediný rozdíl mezi nimi je, že jeden je určen ženám a druhý mužům. EWC chce omezit tzv. růžovou daň, kvůli které ženy platí průměrně o 30 000 Kč ročně více než muži.

Slyšeli jste už o tzv. „pink tax”? Pink tax, neboli růžová daň, je pojem, na který se aktivně upozorňuje v posledních letech. Ve stručnosti se jedná o to, že totožné výrobky stojí pro ženy více než pro muže. A netýká se to pouze produktů pro osobní péči, ale i oblečení a hraček. A protože dámské produkty bývají často růžové, ustálilo se zmíněné označení pink tax.

Když jdete do obchodu, tak si různých cen možná ani nevšimnete, pokud účelně nezačnete porovnávat produkty. Když už na to zaměříte pozornost, budete nepříjemně překvapeni. Deodoranty, šampóny, prací prostředky, to vše stojí v ženském provedení více než v mužském. European Wax Center (EWC), které se zaměřuje na depilace voskem, se rozhodlo na neférovou cenotvorbu upozornit a vybízí ženy, aby se za sebe postavily. A tak vznikla kampaň #AxThePinkTax.

Stojí za ní agentura Laundry Service a jedná se už o druhý ročník této iniciaty. V letošním roce agentura připravila samostatnou webovou stránku, vytvořila digitální obsah i strategii pro sociální sítě a nechybí ani akce na živo . Do projektu se zapojila i řada influencerů. Níže můžete zhlédnout video spojené s touto kampaní.

David Coba, CEO a spoluzakladatel EWC, k celé kampani doplnil:

„V EWC se stavíme proti takové nerovnosti a nabízíme možnost se k nám připojit. Doufáme, že #AxThePinkTax se stane symbolem změny a snad se nám podaří i vymýtit ružovou daň.”

Webová stránka axthepinktax.com je naplněna informacemi o rozličných cenách totožných výrobků, a také obsahuje fotografie a příběhy, které popisují, jak pink tax ovlivňuje život ženy ve všech jeho úrovních. Navíc je zde i kalkulačka, díky které si ženy mohou spočítat, o kolik více si kvůli růžové dani připlatí.

Více o pink tax

Zdroj: New York City Department of Consumer Affairs

Na tento nešvar upozornila řada investigativních novinářů. Jeden z nejobsáhlejších průzkumů provedla i newyorské spotřebitelské organizace New York City Department of Consumer Affairs. Ta ve své studii porovnávala více než 800 produktů a prokázala, že produkty pro ženy nebo dívky stojí průměrně o 7 % více než srovnatelné výrobky pro muže a chlapce.

Na tématiku růžové daně se zaměřil i Trevor Noah ve svém populárním pořadu The Daily Show.

Zdroje: Eppi blog, New York City Department of Consumer Affairs, European Wax Center, #AxThePinkTax, Adweek, PR Newswire

Štítky dokumentu: Online PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: