LidskáSíla.cz zavádí dynamické ceny za služby dam na úklid

13. 10. 2016 | redakce
LidskáSíla.cz mění cenovou strategii, která se nyní bude podobat té u aerolinek. Úklid ve velmi vytížené časy a dny bude dražší.

Start-up LidskáSíla.cz zavádí novinky v podobě dynamických cen i nočních úklidů z důvodu větší vytíženosti dam na úklid a přístupu k čistě tržnímu mechanismu, kdy je cena odvislá od nabídky a poptávky. Firma celý rok eviduje vysoký zájem o služby a přitom nejsou některé dámy plně vytížené. Proto by rádi motivovali lidi k zájmu o termíny i mimo špičku.

„Naše dámy chtějí pracovat celý den a nové nastavení cen nám umožní vytížit i časy mimo špičku. Princip je jednoduchý, mimo špičku bude úklid levnější, což by mělo zákazníky motivovat k objednávání úklidů i v tyto časy,“ popisuje zakladatel a ředitel LidskáSíla.cz Robert Vojáček, s tím že slibuje rovněž takzvaný overbooking, čili si půjde naopak objednat úklid vždy, i při velmi vysoké ceně, ale nikdy nenastane stav „plná kapacita“.

Úprava cen se přitom nedotkne stávajících předplatitelů, pro něž zůstane cena úklidů stejná. Ceny se budou dynamicky měnit, a pokud si zákazník objedná předplatné, tak mu cena zůstane stejná, dokud jej nezruší.

 

Inspirace cenovou politikou aerolinek

Inspiraci hledala LidskáSíla.cz u aerolinek, které ceny letenek běžně upravují podle času, dne v týdnu i počtu dnů před samotným odletem. „Služba má omezenou kapacitu stejně, jako je určitý počet sedaček v letadle. Dámy však chtějí pracovat celý den a tato změna umožní vytíženost i mimo špičku,“ přirovnává Vojáček.

Ceny pravidelných úklidů budou nejprve upraveny v Praze, později se dotknou i Brna a Plzně a v budoucnu dalších destinací. Očekáváme, že vyšší ceny budou u ranních úklidů, především pak ve čtvrtek a pátek, a také nově v noci. Nejlevnější pak očekáváme úklidy v úterý, které je zatím nejméně vytíženým dnem v týdnu,“ říká Robert Vojáček. „Celý systém je ale nastaven čistě tržním mechanismem, proto ani my sami nedokážeme dopředu přesně odhadnout, jak budou ceny vypadat,“ dodává.


Ukázka aplikace Lidské síly

 

Domácnosti budou mít větší jistotu, že se u nich nebudou střídat dámy na úklid

Změna cenového systému pozitivně ovlivní i možnost objednávání úklidu do druhého dne. „Člověk si bude moci objednat úklid skutečně kdykoli do 24 hodin, třeba z akutního důvodu, i když to občas může být drahé,“ upozorňuje zakladatel agentury.

Zakladatelé si slibují i výhody v podobě  vyšší stability dam na úklid. Zákazníci tak budou mít prakticky stoprocentní jistotu, že se u nich dámy na úklid střídat nebudou, což do teď bylo omezeno právě z důvodu vytížení dam během dne.

 

Výhody pro dámy na úklid

Cenové zvýhodnění nečeká jen na zákazníky, ale i samotné dámy na úklid. Díky dynamickým cenám budou mít dle předpokladů vedení startupu více práce i stabilnější výdělek. Dámy, které se specializují na noční úklidy, si vydělají více, ale pracují ve velmi neatraktivní časy. Touto změnou se snažíme být férovější jak k zákazníkům, tak k našim profesionálkám,“ říká zakladatel.

Férový výdělek dam na úklid je jedním z pilířů mladé české agentury. Profesionálky si díky úklidům před LidskáSíla.cz vydělají kolem 110 Kč na hodinu, tedy dvojnásobek toho, co je v tomto odvětví obvyklé.

Aukce versus dynamické ceny

Pro zajímavost v některých podobně smýšlejících startupech či firmách raději využívají aukcí, ty jsou však na základě takzvaného biddingu. Tím pádem není možné koupit věc hned, což v případě úklidů není ideální. „Ve srovnání s modelem start-upu Liftago zas je ten rozdíl, že řidiči sedí v autech a jsou schopní dávat nabídky ihned, což u dam na úklid není možné,“ vysvětluje další možnost Robert Vojáček z LidskáSíla.cz.

Mladý český start-up LidskáSíla.cz vznikl teprve před rokem a půl, ale již teď má na svém kontě tisíce hodin zprostředkovaných úklidů (průměrně téměř sto denně v pracovní dny a téměř třicet o víkendu), které zajišťuje více než 350 dam na úklid a spokojené zákazníky i stovky předplatitelů v Praze, Brně a Plzni. Do společnosti vstoupil nedávno investor Ondřej Tomek, a to přes svou investiční společnost Impulse Capital. Za investici ve výši 24 milionů korun do společnosti v ní získává 22procentní podíl. Hodnota společnosti tak méně než rok a půl od svého rozjezdu poprvé překonala hranici 100 miliónů korun. Aktuální tržby rostou v meziročním srovnání dvouciferným tempem.

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: