Nike povzbuzuje diváky olympiády neonovými barvami, které vyměnila za poselství udržitelnosti

2. 8. 2021 | Aneta Birnerová
Značka Nike obléká sportovce ze Spojených států od zimních olympijských her 2006 v italském Turínu. Na svých nových kolekcích pracuje vždy od konce předchozích her. Nyní je však neočekávaný vpád pandemie a odsun tokijské olympiády donutil improvizovat. Začali tedy znovu a již okoukané připravované udržitelné obuvi „přišili“ trochu povzbudivé energie.

V únoru 2020 před plánovanou letní olympiádou v Tokiu uvedla značka Nike na trh související připravovanou kolekci s odlehčeným názvem The Space Hippie (Vesmírný hipík), která ale reprezentovala poměrně závažné téma udržitelnosti.

Nesourodá obuv byla otřepaná vizáží ale rozhodně ne designem. Sešitá z nevyužitých odřezků a kousků recyklovaných materiálů představovala tato kolekce výsledek mnohaletých narůstajících snah Nike napojit se na bezodpadový směr zero waste

Šéfdesignér značky John Hoke stojící za novou kolekcí vysvětluje, jak nás omezení mohou vést k novým nápadům a směrům:

„Kolekce Space Hippie představuje trénink omezení. Kdybyste byli ve vesmírné kapsli a něco se pokazilo, použili byste jen to, co je na palubě. Použili byste vynalézavost, abyste dali věci dohromady. My jsme naše konstruktéry také omezili a řekli jim: ‚tento tovární odpad je všechno, co máte. Musíte to použít k vytvoření výrobku.‘“



Pro diváky pamatující si neonovou olympiádu v roce 2012 může být tato změna stylu opravdový šok. Tenkrát totiž americké gymnastky oslavovaly svůj úspěch na nejvyšším ze tří stupínku vítězů ve svítivých žlutozelených teniskách, jejichž barva se jménem Volt se stala symbolem elektrizující síly pokroku a světlých zítřků.


„Elektrizující“ kolekce bot vyrobená pro letní olympiádu v Londýně 2012.

Nová kolekce určená pro tokijskou olympiádu ale z této přímočaré energie svých předků nezdědila vůbec nic. Drží se mnohem více při zemi. Její výzva spočívá ve vynalézavosti, využití aktuálních prostředků. Do budoucnosti podle ní není třeba se „prokopnout“, ale vyrazit s rozmyslem. Nyní je naopak třeba zodpovědně uklidit chaos, který po sobě tato neonová mladická energie předchozích let zanechala. 

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články: