McDonald's využívá netradičně drive a walk thru. Podívejte se na nejoriginálnější příklady

8. 7. 2022 | Lucie Životská
Drive a walk thru neboli průjezdné restaurace mají dlouhou tradici a v době pandemie patřily mezi nejžádanější způsoby obsloužení. McDonald's si toho je vědom a pojímá tento styl stravování velmi originálně – k objednávce můžete dopádlovat a McFlurry vám nabídne obsluha vykukující z billboardu.

Příběh drive thru začíná vlastně jako drive in a před všemi nám známými řetězce s nimi přišel pro nás méně známý americký Pig Stands. Původně zde strávníci zaparkovali a večeřeli přímo za volantem. Prvním takováto „restaurace” vznikla dokonce v roce 1921 jako reakce na prudký růst počtu automobilů v USA ve dvacátých letech minulého století.

Přímo McDonald's okoukal tuto zrychlenou variantu stravování v roce 1974. Konkrétně šlo o regionální manažer McDonald's v Dallasu, který si správně povšiml, jak dobře si vedou tyto „průjezdní restaurace” v Oklahomě. První McDonald's drive thru měl mít podobu průjezdného čtyřsloupového portikusu s motivem zahrady. Zde se mělo vyskytovat několik typických postaviček McDonald's, včetně sochy Ronalda McDonalda v životní velikosti, který by přijímal objednávky prostřednictvím reproduktoru a mikrofonu.

Jeden z prvních drive thru McDonald´s

Na počátku historie průjezdných restaurací můžeme jasně vidět rozšíření automobilové dopravy, prodlužování čase na cestách a zpohodlnění strávníků. I doba covidová tomuto stylu stravování v posledním roce nahrála. A McDonald's na tyto trendy reaguje, přičemž nepolevuje v originalitě provedení. V letošním roce otevřel další dvě zajímavé „průjezdní” a „průchozí restaurace”, kterými na sebe upozorňuje a také jasně deklamuje, že právě tento styl konzumování fast foodu bude nadále prosazovat.

 

Billboard, který chutná Billboard

První novinkou byl walk thru billboard. Určený je pro ty, kteří nemají chuť chodit do restaurace, spěchají nebo se zkrátka nechtějí zbytečně setkávat s velkým množstvím lidí.

Zastavit se tak u billboardu a najíst se typických McDonald's McFlurry se mohli například chodci na londýnském South Bank. Nutno podotknout, že tento nápad byl také součástí kampaně Fancy a McDonald's” pojící se s výročím zmrzliny McFlurry, která nyní slaví 21 let na menu McDonald's. Tato část kampaně tedy v sobě snoubila vícero aspektů. Navázala na oblíbenou tradici průchozích a take away restaurací, vyšla vstříc lidem, kteří si zvykli v době covidu na určitý sociální odstup, a ještě upozornila na oblíbený produkt, který zde byl i rozdávaný.

 

McBoat: kajakáři nebudou hladovět!

Boat 

Druhý obdobně zajímavý počin se podařilo letos McDonald's realizovat v Hamburku, na břehu labského kanálu. Pokud vás během plavby na loďce nebo kajaku přepadne hlad, tak můžete zajet k pontonu, kde si vyzvednete klasické McDonald's dobroty. Jedná se o jedinou plovoucí restauraci McDonald's na světě, která je otevřena od března do září. Podívejte se na video, jak to u tohoto výdejního okénka” chodí.

Boat McDonald´s

Také technologie objednávání se zde od klasického drive thru zjednodušila. Objednávku je zde možné zadat přes telefon, takže si můžete hezky načasovat délku vaši plavbu a občerstvení.

Zdroje: Trendhunter.com, Creapills.com, LoveFood.com, Eu.azcentral.com 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: