Movemeber v číslech aneb Když knírky zachraňují životy

12. 11. 2014 | Irena Šovčíková
Ať už se muži honosí jemným chmýřím nebo opravdovými vousy, cíl akce je jasný. Zvýšit povědomí o rakovinně prostaty. Za posledních několik let tento neholící měsíc získal na stále větší popularitě. Ale jak to všechno začalo a jaké má Movember reálné úspěchy?

S prvním listopadovým dnem mnozí muži odkládají žiletky a holení. Kromě předposledního měsíce v roce totiž každý rok začíná taky Movember. Ať už se muži honosí jemným chmýřím nebo opravdovými vousy, cíl akce je jasný. Zvýšit povědomí o rakovinně prostaty. Za posledních několik let tento neholící měsíc získal na stále větší popularitě. Ale jak to všechno začalo a jaké má Movember reálné úspěchy?

Úplně poprvé proběhl kníratý listopad v jednom australském baru v roce 2003. To se jej účastnili jen třicet přátel a šlo čistě o soutěž o nejlepší knírek. Už o rok později se ke třem nadšencům připojilo dalších 450 mužů a přibyl charitativní účel celé akce. Toho roku se na rakovinu prostaty vybralo 40 tisíc dolarů.

Zájem o pomoc ale rostl víc a víc, takže již při pátem Movemberu se z původní přátelské soutěže stala mezinárodní aktivita. Kromě Austrálie se tak připojili i muži z Velké Británie, Spojených států nebo Kanady. Už v roce 2008 jsme se nenechali zahanbit ani Češi a rozšířili jsme tak sílů knírů i do střední Evropy. Do loňského roku si svůj měsíční knírek vypěstovalo přes 4 miliony mužů. A za 10 let, kdy se Movember koná, se podařilo touto iniciativou získat dost neuvěřitelných 559 milionů dolarů.

Veškerý výtěžek putuje kromě vybraných podporovaných organizací také na výzkum rakoviny prostaty. Finance už například umožnily separovat genom, který může za toto onemocnění. V současné chvíli se pouze díky Movemberu a jeho financím setkat největší odborníci na toto téma a společně se snaží přijít na další způsoby. jakými lze nemoci předcházet a bojovat s ní.

Ale nejen to, jedním z cílů Movemeberu je kromě získání peněz také šíření povědomí. A to se každopádně daří. V průměru jeden knírač znamená 11 statusů spojených s Movemberem, 16 e-mailů a 36 osobních konverzací. 99 % zapojených si během listopadu bez holení promluvilo s někým o jeho zdraví, 62 % rovnou vyrazilo k doktorovi a 50 % mužů urgovalo během Movemberu někoho ze svého okolí, aby také udělal něco pro své zdraví.

Je skvělé, že akce, která začala jako hospodská srandička, se během krátké chvíle vyvinula až tak daleko, že reálně může znamenat nejen miliony zapojených lidí, ale také alespoň pár zachráněných životů.

Zdroj: ViralBlog

Štítky dokumentu: Infografika

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?