Nike a Oakley v dopingové aféře stojí za Armstrongem

27. 8. 2012 | jag
Novináři se ptají, jestli se věčný bojovník může tak lehko vzdát. Velcí sponzoři ho ale podporují.

Dopingová aféra jednoho sportovce obvykle pořádně zamotá hlavu marketingovým oddělením hned několika firem. Obzvlášť, pokud novináři skloňují jméno, jako je Lance Armstrong. Opatrně zvažovat každý krok pak musí obří sponzoři formátu výrobce brýlí Oakley, producenta piva Anheuser Busch nebo sportovní značky Nike.

Těžko říct, zda Armstrongovi věří, že už je ze všech tahanic ohledně dopingových podezření unavený a obhajovat se navzdory ztrátě sedmi titulů z Tour de France nebude. Podle jejich přístupu se však zdá, že ano. Nike jako jedno z mála ustálo i mediální štvanici na Tigera Woodse, který se stal před třemi lety lákavým soustem pro bulvární novináře na celém světě kvůli svým milostným avantýrkám i dopravní nehodě. Vzkázalo tehdy nebojácně přes média, že Woods i jeho rodina mají plnou podporu společnosti a že Nike respektuje jeho právo na soukromí.

Podobně se zachoval i výrobce energetického nápoje Gatorade. „Naše partnerství s Tigerem pokračuje. Přejeme si, aby se brzy vzchopil a těšíme se, až ho uvidíme znovu v akci,“ sdělil novinářům.

Nike má pro podporu Armstronga v rukou pádný argument. Tím je boj čtyřicetiletého cyklisty s rakovinou nejen v osobním životě. Jeho nadace pro boj se zákeřnou nemocí vynesla přes 500 milionů dolarů. „Na naší podpoře Lance Armstronga se nic nemění. Inspiroval miliony lidí svými sportovními výsledky a nesmírně pomáhá lidem, kteří ustáli rakovinu i jejich rodinám,“ řekl marketingový viceprezident pro Nike v USA Paul Chibe.

Kupodivu tento Armstrongův neutuchající boj proti rakovině se stal trumfem pro špatně informovaná nebo bulvární média. Třeba televize Nova v hlavní zpravodajské relaci z 24. srpna (čas 27:18) zmínila nezdolnost závodníka v boji s rakovinou i při jízdě na kole a jeho rezignaci na další, tentokrát spíše právní bitvu, pochopila jako přiznání. Přestože Armstrong v prohlášení svou vinu odmítl. „Je to zvláštní. Člověk, který vyhrál boj s rakovinou, najednou nechce dotáhnout do konce o dost jednodušší boj, ve kterém ho někdo obviňuje z dopingu,“ hodnotil v reportáži redaktor Roman Jedlička.

Poškodit sponzory může částečně i ševel komunitních sítí, kde řada uživatelů proti Armstrongovi brojí. Nicméně ani výrobce brýlí Oakley si z toho těžkou hlavu nedělá a také on Armstronga podpořil stejně jako pivní velikán Anheuser Busch.

O čem přemýšlet měli i sponzoři v České republice po nechvalně známé korupční aféře z roku 2004. Například Volkswagen se tenkrát vzdal spolufinancování českého poháru, další partneři fotbalu vytrvali, ale ze dne na den si začali klást podstatně náročnější podmínky. Těžkou hlavu měli funkcionáři i při shánění sponzorů nových. Těm se do pošramocené Gambrinus ligy nechtělo ještě dlouho poté. Ztrátu pro českou kopanou tehdy v Lidových novinách vyčíslili na 30 - 50 milionů korun.

Zdroje: adage.com, telegraph.co.uk, nova.cz

Štítky dokumentu: Reportáže

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: