Odborníci: ČSSD hrubě chybuje při jednání s médii

18. 5. 2010 | ITE
Česká strana sociálně demokratická nezvládá komunikaci s médii. Odborníci se povětšinou shodují, že v jejím rozhodování stále více hrají roli emoce než zdravý rozum. A že ČSSD nezůstala pouze u osočování "pravicových šmoků" a zástupců médií obecně (jak to ostatně rády dělají i ostatní strany) jsme se přesvědčili v posledních dnech.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.cssd.cz

Česká strana sociálně demokratická nezvládá komunikaci s médii. Odborníci se povětšinou shodují, že v jejím rozhodování stále více hrají roli emoce než zdravý rozum. A že ČSSD nezůstala pouze u osočování "pravicových šmoků" a zástupců médií obecně (jak to ostatně rády dělají i ostatní strany) jsme se přesvědčili v posledních dnech.
Na začátku května například Jiří Paroubek vyhlásil bojkot některých českých deníků. Jejich zástupce pak na tiskových konferencích skutečně ignoroval. Strategie se držel deset dní, než bylo jasné, že si svým postupem spíše uškodí - odborná i laická veřejnost toto vyhrožování totiž povšechně považiovala za omezování svobodného projevu a nepřijatelou cenzuru. Problémem byl ostatně také nezájem některých dalších členů strany bojkot dodržovat, čímž se Paroubek dostal do pozice samostatně bojujícího rozzlobeného muže.
Přestože Paroubek 16. května začal být opět sdílný, Petr Dimun, který má na starosti PR Lidového domu veřejně deklaroval, že Paroubkova ochota může zase brzo skončit.
A nově se nevyspělost ČSSD projevila i v jednání s Českou televizí. Václav Moravec chtěl pro odlehčení vytvořit jeden díl svých Otázek se zastoupením manželek předsedů stran. Jelikož se mu nepodařilo sehnat dostatečný počet protějšků, od nápadu posléze ustoupil. Petr Dimun ovšem nebylů schopen pochopit odmítnutí jeho PR esa, Petry Paroubkové, a vznesl přes média stížnost s požadavkem, aby Paroubková v televizní debatě vystoupila. Jeho zloba ho dokonce nasměrovala až k řediteli zpravodajství Milanu Fridrichovi, a to bez toho, aby se před tím ohradil oficiální cestou. Podle Hospodářských novin navíc Dimun po otázce listu, proč se sociální demokracie neobrátila přímo na televizi oficiálním dopisem, položil telefon.
"Vedení vnější komunikace sociální demokracie v současnosti bohužel nepodléhá profesionálům, ale zainteresovaným osobám, které do ní promítají své emoce a mezilidské vztahy," potvrzuje Ivan Lečtyř, mediální analytik. "Arogance, příliš vysoké sebevědomí a nekompromisní chování, které strana předvádí, jí však evidentně spíše poškozuje. Bohužel se obávám, že změna nenastane ani po případně vyhraných volbách, kdy si bude předseda Paroubek ještě více jistý 'v kramflecích', což dále podpoří jeho černobílé vidění světa. Troufám si tvrdit, že v následujících měsících nám ČSSD napíše ještě několik odstavců do kapitoly marketingové učebnice 'Jak nejednat s médii".


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: